لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش کارگران خارجی؛ جمعیت عمومی قطر در یکسال ۱۳.۲ در صد افزایش یافته است


مقام‌های احصاییهٔ قطر گفته اند که در یک سال گذشته، نفوس این کشور کوچک حوزهٔ خلیج ۱۳.۲ در صد افزایش یافته است.

استخدام کارگران خارجی توسط این کشور غنی از گاز طبیعی دلیل اصلی افزایش جمعیت این کشور عنوان شده است، زیرا قرار است قطر در ماه آینده سال روان میلادی، میزبان جام جهانی فوتبال باشد.

بر اساس آمار ادارهٔ احصاییهٔ قطر، پس از استخدام ۳۷۰ هزار کارگران خارجی، جمعیت این کشور غنی از گاز طبیعی در ماه سپتمبر سال روان میلادی به ۲.۹۴ میلیون نفر رسید.

شمار شهروندان قطر نزدیک به ۳۸۰ هزار نفر می رسد، اما بخش اعظم نفوس این کشور را مهاجران از کشور‌های کم درآمد و سایر شهروندان خارجی تشکیل می دهد.

سازمان دهندگان جام جهانی فوتبال در حالی با کمبود پرسونل مواجه اند که قطر برای ۱.۲ میلیون بازدید کننده در بزرگترین مسابقات فوتبال آمادگی می گیرد.

در حال حاضر،‌ شرکت هوتلداری اکور (Accor) ۱۲ هزار کارمند خارجی را به طور موقتی استخدام می کند. این افراد موظف خواهند بود تا در ۶۵ هزار اتاق اپارتمان و خانه‌ برای علاقمندان که برای تماشای جام جهانی فوتبال به قطر می روند، خدمات را فراهم کنند.

در عین حال، قطر با ترکیه توافق کرده است تا بیش از سه هزار منسوب پولیس به این کشور اعزام کند. پاکستان نیز توافق کرده است تا در جریان جام جهانی منسوبین امنیتی به این کشور اعزام کند.

بر اساس اسناد بودجهٔ قطر، این کشور در بخش زیربنا‌های خود دست کم ۲۲۹ میلیارد دالر مصرف کرده است که شامل اعمار شاهراه‌ها، هفت استدیوم فوتبال، هوتل‌ها و آسمان خراش‌ها می شود. تقریباََ ۵۰ در صد جمعیت قطر در بخش صنعت زیربناها استخدام شده اند.

انتظار می رود که جمعیت قطر در سال‌های پس از برگزاری جام جهانی فوتبال، سالانه ۱.۲ در صد کاهش یابد. صندوق بین المللی پول (IMF) پیش بینی کرده است که جمعیت این کشور تا سال ۲۰۲۷ میلادی به ۲.۵ میلیون نفر کاهش یابد.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بر خلاف جام‌های جهانی گذشته که در ماه جون برگزار می شد، به خاطر گرمی هوا در قطر، برای نخستین بار در ماه نومبر در این کشور حوزهٔ خلیج برگزار می شود.

مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است به تاریخ ۲۰ نومبر در قطر آغاز شود و تا ۱۸ دسمبر ادامه یابد. این نخستین بار است که جام جهانی فوتبال در یک کشور عربی حوزهٔ خلیج برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG