لینک های دسترسی

Breaking News

حوادث طبیعی اخیر در پاکستان ۱۹۵ کشته برجا گذاشته است


اداره ملی مدیریت رویدادهای طبیعی پاکستان گفته است که تنها در ایالت پنجاب ۷۴ نفر کشته و ۲۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند.
اداره ملی مدیریت رویدادهای طبیعی پاکستان گفته است که تنها در ایالت پنجاب ۷۴ نفر کشته و ۲۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

اداره ملی مدیریت رویدادهای طبیعی پاکستان گفته است که ۱۹۵ نفر در جریان بارندگی‌ها و سیلاب‌ها از اول جولای تا ۱۸ اگست امسال در آن کشور جان باخته و ۳۶۲ نفر دیگر زخمی شدند.

این اداره یکشنبه ۱۸ اگست (۲۸ اسد) با نشر گزارشی گفته است که این تلفات انسانی به دلیل فروریختن ساختمان‌ها، رعد و برق و غرق‌شدن در سیل به مردم مناطق مختلف پاکستان وارد شده است.

بر اساس آمار اداره ملی مدیریت رویدادهای طبیعی پاکستان،‌ بیشترین تلفات در ایالت پنجاب رخ داده است که در طی بیش از یک‌ونیم ماه گذشته، ۷۴ نفر کشته و ۲۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

همچنان این اداره گفته است که در ایالت خیبر پشتونخوا نیز ۶۵ کشته و ۱۱۲ زخمی در جریان رویدادهای طبیعی چون بارندگی و سیلاب ثبت شده است.

این اداره گفته است که ۳۲ نفر در سند، ۱۵ نفر در بلوچستان، پنج نفر در کشمیر تحت اداره پاکستان و چهار نفر نیز در گلگت بلتستان جان باخته اند.

بر اساس گزارش، در نتیجه بارندگی‌ها و سیلاب‌های ۴۸ روز گذشته، دوهزار و ۲۹۳ منزل مسکونی ویران و یا قسماً تخریب شده و ۳۵۲ راس مواشی نیز از بین رفته است.

در چند سال گذشته، باران‌های موسمی خسارات مالی و جانی زیادی در پاکستان به بار آورده است.

شدت گرما و فصل بارندگی شدید در پاکستان از ۱۵ جولای تا اواسط ماه اگست را در بر می‌گیرد. در این فصل هوای مرطوب از بحیرهٔ عرب و اقیانوس هند به سمت قسمت‌های مختلف پاکستان حرکت کرده و به همین دلیل باران در آنجا رخ می دهد.

این باران‌ها برای زراعت مفید است، اما اغلب باعث جاری‌شدن سیل، رانش زمین و آسیب به محصولات زراعتی می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG