لینک های دسترسی

Breaking News

حدود ۱۳۰ پناهجو از بحیرهٔ مدیترانه نجات داده شدند


سازمان بشری مدیترانه اس‌او اس (SOS Mediterranee) روز شنبه ۱۱ نومبر (۲۰ عقرب) اعلام کرد که ۱۲۸پناهجو را که در بحیرهٔ مدیترانه سرگردان بودند، طی سه عملیات جداگانه نجات داده است.

این سازمان غیر دولتی مستقر در فرانسه اعلام کرد که عملیات‌ نجات در آب‌های بین‌المللی در سواحل لیبیا انجام شده است.

مدیترانه اس‌او‌اس یک سازمان اروپایی و بشردوستانه است که در حال حاضر سرگرم عملیات نجات پناهجویان در بحیرهٔ‌ مدیترانه در آب‌های بین المللی در شمال لیبیا است.

مقامات ایتالیایی بندر اورتونا در سواحل ادریاتیک این کشور را برای پیاده کردن این پناهجویان تعیین کرد که باعث ناراحتی این سازمان بخاطر فاصلهٔ دور این بندر شد.

سازمان بشری مدیترانه اس‌او اس در بیانیه‌ای گفت: "آنان باید سه روز دیگر سفر بیهوده با کشتی را تحمل کنند تا در نهایت به مکان امن برسند."

به گفتهٔ این سازمان ۶۷ نفر طی دو عملیات جداگانه جمعه شب و ۶۱ نفر دیگر روز شنبه نجات داده شدند که هیچ کدام آنها واسکت نجات به تن نداشتند.

سواحل لیبیا و بحیرۀ مدیترانه گذرگاه پناهجویانی است که به گونۀ قاچاق از افریقا عازم اروپا می‌شوند، اما این مسیر خطرناک آبی همه ساله جان هزاران پناهجو را گرفته است. به گفته سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) از ماه جنوری به این سو، ۲۴۶۸ پناهجو پس از تلاش برای عبور از دریای مدیترانه به اروپا مفقود شده اند.

سازمان بشری مدیترانه اس‌او اس از سال ۲۰۱۶ بدینسو بیش از ۳۹ هزار نفر را از آب‌های مدیترانه نجات داده است.

گروه

XS
SM
MD
LG