لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در ایالت بلوچستان جان یک زن و دو کودک را گرفت


انفجار در ساحه "پیشین" ایالت بلوچستان
انفجار در ساحه "پیشین" ایالت بلوچستان

مقام‌های امنیتی پاکستان روز شنبه ۲۴ آگست (سوم سنبله) گفتند که در اثر انفجار در بخش‌های ایالت بلوچستان، کم از کم سه نفر-یک زن و دو کودک-جان باختند و ۱۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این انفجار بعد از چاشت روز شنبه در ساحه "پیشین" ایالت بلوچستان به وقوع پیوست و هدف آن نیروهای پولیس بوده است. به گفتهٔ مقامات محلی، مواد انفجاری در یک موترسایکل جاسازی شده بود

عبدالوکیل شیرانی، یکی از مسوولان شفاخانۀ "سیول" در بلوچستان، گفت که از محل این انفجار اجساد دو کودک و یک زن به این شفاخانه منتقل شده‌اند.


به گفتۀ شیرانی در این انفجار ۱۶ نفر دیگر به شمول چندین پولیس زخمی شده که در حال حاضر آنان تحت درمان قرار دارند.

شاهد رند، سخنگوی حکومت محلی بلوچستان، این حملات را محکوم کرده و در اعلامیه‌ای گفته است که ''تروریستان'' به خاطر رسیدن به اهداف شان، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.

سمیع‎الله ترین، یکی از مقام‌های محلی "پیشین" به بخش دیوۀ صدای امریکا گفته است که در میان مجروحین این انفجار، پنج منسوب پولیس نیز شامل است.

ترین اضافه کرد که این انفجار در یک محل پر ازدحام به وقوع پیوسته و هدف آن نیروهای پولیس بوده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر حملات تندروان در بخش‌های این کشور افزایش یافته است.

در تازه‌ترین مورد، مقامات پولیس گفتند که در نتیجۀ یک حمله راکتی بر دو موتر پولیس در ایالت پنجاب پاکستان، ۱۲ پولیس کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

مقامات پولیس به رسانه‌ها گفتند که این حمله مرگبار ناوقت پنجشنبه ۲۲ اگست (اول سنبله) در منطقه ماچکه ولسوالی "رحیم یارخان" رخ داد.

تا کنون مسوولیت انفجار در ایالت بلوچستان را هیچ گروهی به عهده نگرفته است، اما پیش از این، جبههٔ آزادی بخش بلوچستان که فعالیت آن در پاکستان غیر قانونی است، مسوولیت بسیاری از حملات را در این ایالت به عهده گرفته بود.

جدایی‌طلبان بلوچ‌ که از سال‌ها به اینسو برای آزادی‌ و ایجاد یک کشور مستقل با حکومت پاکستان می‌جنگند، حکومت پاکستان را به تعصب متهم می‌کنند و می‌گویند که از منابع این ایالت مثل گاز و منرال‌ها استفاده می‌کند، اما در بخش زیربناهای آن ایالت کاری انجام نداده است.

چندین گروه مسلح جدایی طلب، به شمول جبههٔ آزادی بخش بلوچستان، در ایالت بلوچستان فعالیت مسلحانه دارند و به طور معمول مسوولیت حملات بر قوای حکومتی را بر عهده می گیرند.

گروه

XS
SM
MD
LG