لینک های دسترسی

Breaking News

سلمان رشدی، نویسندهٔ 'آیات شیطانی' کتاب جدیدی منتشر می‌کند


 سلمان رشدی
سلمان رشدی

حدود شش ماه پس از حمله با چاقو بر سلمان رشدی نویسندهٔ بریتانیایی، قرار است او کتاب جدید خود را به نام "شهر پیروزی" روز سه شنبه هفتم فبروری (۱۸ دلو) منتشر کند.

کتاب جدید رشدی که از سانسکریت ترجمه شده، داستان زنی شجاع در قرن ۱۴ را روایت می‌کند که دستورات سلطنتی را زیر پا می‌گذارد و شهری را تصرف می‌کند.

رشدی به دلیل وضعیت نامناسب صحی خود قادر به بازاریابی برای کتاب جدیدش نیست، اما اندرو ویلی، وکیل او، به روزنامهٔ گاردین گفت که "وضعیت صحی رشدی در حال بهبود است."

او در ماه اگست هنگام سخنرانی در مراسمی در ایالت نیویارک با چاقو هدف حمله قرار گرفت.

این نویسندهٔ ۷۵ سالهٔ هندی تبار، از زمانی که در سال ۱۹۸۸ کتاب "آیات شیطانی" را منتشر کرد و به تعقیب آن، آیت‌الله خمینی، رهبر پیشین ایران، امر قتل او را صادر کرد، مخفیانه زندگی می‌کند.

پس از حمله بر رشدی در نیویارک، هادی مطر، ۲۴ سالهٔ لبنانی ساکن امریکا، در ارتباط به این حمله بازداشت شد، اما مطر این اتهامات را رد کرده است.

رشدی که از ۲۰ سال به اینسو در نیویارک زندگی می‌کند، به گفتهٔ وکیل‌اش، در اثر این حمله از یک چشم نابینا شده و نیز یک دستش از کار افتاده است.

اگرچه این حمله موجب شگفتی کشورهای غربی شد، اما در برخی از کشورهای اسلامی مانند ایران و پاکستان با استقبال تندروان مواجه شده است.

XS
SM
MD
LG