لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ با اوکراین؛ هزاران نفر در روسیه جلب عسکری دریافت کردند


بر اساس گزارش‌ها، مسکو به روز پنجشنبه ۲۲ سپتمبر (۳۱ سنبله) در تلاش برای تقویت جنگ در اوکراین، روند عسکری جبری را آغاز کرد.

اما مقامات روسی گفته اند که هزاران نفر برای اشتراک در جنگ اوکراین به گونهٔ‌ دواطلب برای خدمت عسکری حاضر شده اند.

واشنگتن پوست گزارش داده است که هزاران نفر در روسیه، جلب عسکری دریافت کرده اند که از این میان شماری برای دریافت تعلیمات نظامی سوق داده شده اند.

بر اساس این گزارش، مادران، همسران و کودکان در ساحات دور افتاده در حالی که اشک می‌ریختند با مردان خانوادهای خود خدا حافظی کردند. در گزارش واشنگتن پوست آمده است که در برخی مواد حتی به معلمان مکاتب نیز جلب عسکری فرستاده شده است.

اردوی مسکو گفته است که ۲۴ ساعت پس از اعلام عسکری، حد اقل ۱۰ هزار نفر به گونهٔ داوطلب حاضر به خدمت عسکری شده اند، اما شماری دیگری برای فرار از جنگ، روسیه را ترک کرده اند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز چهارشنبه ساعتی قبل از آغاز اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک، از تشدید جنگ روسیه علیه اوکراین خبر داد و برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم، فرمان بسیج قسمی از نیروهای احتیاط روسیه را داد.

مسکو پس از آن مکلفت عسکری را آغاز کرد که نیروهای اوکراینی در منطقهٔ خارکیف برخی از ساحات را از کنترول نیروهای روسی بیرون کردند.

دیمتیری، یکی از شهروندان روسیه که در یک پرواز به ارمنستان رفته است به فرانس پرس گفت که "نمی‌خواهم به جنگ بروم و نمی‌خواهم که در این جنگ بی معنی بمیرم. این جنگ برادرکشی است."

در این حال، ولادمیر زیلنسکی، رییس جمهور اوکراین از شهروندان روسیه خواست تا در مقابل دستور پوتین برای عسکری، مقاومت کنند.

او در خطاب به شهروندان روسیه گفت: تظاهرات برپا کنید. مبارزه کنید. فرار کنید یا خود را به اردوی اوکراین تسلیم کنید. شما از قبل در تمامی این جنایات، قتل‌ها و شکنجهٔ اوکراینی‌ها به خاطر خاموش ماندن دخیل شده اید.

پس از آن که رییس جمهور روسیه اعلام کرد که برای تقویت حملهٔ نظامی در اوکراین ۳۰۰ هزار نفر به خدمت عسکری جلب خواهد شد، روز چهارشنبه در این کشور برضد این دستور تظاهرات راه اندازی شد.

بر اساس گزارش معلومات یک گروهی که از جنگ روسیه در اوکراین نظارت می‌کند، در جریان این تظاهرات در روسیه، بیش از ۱۳۰۰ نفر بازداشت شده اند.

روند عسکری جبری توسط کمیساری‌های محلی نظامی اداره می‌شود که بر اساس معلومات وزارت دفاع روسیه در حدود ۲۵ میلیون واجد شرایط جلب عسکری در این مراکز ثبت اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های فرانس‌پرس و واشنگتن پوست استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG