لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع روسیه با سربازان کشورش در اوکراین دیدار کرد


سرگی شیگو، وزیر دفاع، در یکی از پایگاه‌های نظامی روسیه در منطقهٔ‌دونتسک اوکراین
سرگی شیگو، وزیر دفاع، در یکی از پایگاه‌های نظامی روسیه در منطقهٔ‌دونتسک اوکراین

وزارت دفاع روسیه روز شنبه چهارم مارچ (۱۳ حوت) گفت که سرگی شیگو، وزیر دفاع آن کشور، از یکی از پایگاه‌های نظامی کشورش در منطقهٔ دونتسک اوکراین دیدن کرده است.

سفر وزیر دفاع روسیه درحالی به منطقهٔ دونتسک اوکراین صورت گرفته است که سرگی شیگو به دلیل عملکرد ضعیف‌اش در جنگ اوکراین زیر انتقاد‌های شدید قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه ویدیویی را نشر کرد که شیگو در حال اعطای مدال به نظامیان روسیه در منطقه دونتسک است.

در همین حال، وزارت دفاع بریتانیا روز شنبه گفت که جنگ شدید در شهرک باخموت منطقهٔ دونباس و اطراف آن ادامه دارد.

استخبارات بریتانیا نیز در تویتی گفته است که شهرک بخموت از سه جناح در مقابل حملات روسیه آسیب پذیر است، اما اوکراین واحد‌های نیروهای نخبهٔ خود را به این منطقه اعزام می‌کند.

با این حال، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، در جریان سخنرانی روزمره‌اش گفت که با شماری از نهاد‌های کشور سرگرم گفتگو بوده تا روسیه را حسابده قرار بدهد.

رییس‌جمهور زیلینسکی گفت که تمرکز اصلی ملاقات‌هایش پاسخگو کردن روسیه در قبال اقداماتش بوده است و افزود که "ما هر کاری انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که محکمه بین المللی جرایم در قسمت مجازات جنایتکاران جنگی روسیه موفق شود."

یک روز پیش از سفر وزیر دفاع روسیه به مناطق تحت کنترول آن کشور در اوکراین، ایالات متحده بستهٔ کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دالری را برای اوکراین که شامل انواع مختلف مهمات برای نیروهای کیف می‌باشد، اعلام کرد.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که بسته کمک‌های نظامی جدید امریکا شامل مهمات بیشتری برای میزایل‌های هیمارس (HIMARS) و توپخانهٔ هویتزر (‌Howitzers)‌ می شود. این بسته همچنان شامل مهمات برای وسایط زرهی برادلی، پل‌های سیار برای عبور از دریاها، مهمات و تجهیزات برای تخریب و آموزش نیروهای اوکراینی می‌باشد.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ آغاز شد، ایالات متحده به شمول بسته‌ٔ کمکی جدید، بیش از ۳۲ میلیارد دالر کمک نظامی به اوکراین فراهم کرده است.

در عین حال، کشورهای اروپایی نیز تلاش می‌کنند تا سلاح و مهمات بیشتر را زیر یک برنامهٔ یک میلیارد دالری برای اوکراین فراهم‌ کنند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ میلادی، دستور تهاجمی نظامی بر اوکراین را داد، تهاجمی که نه تنها با انتقاد‌های شدید بین المللی مواجه شده است، بلکه کشور‌های غربی به خصوص ایالات متحده کمک‌های نظامی بی‌سابقه را برای اوکراین فراهم کرده است تا این کشور بتواند در مقابل این تهاجم از خود دفاع کند.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، کشورهای متحد این کشور کمک‌های تسلیحاتی را برای کیف فراهم کرده و تعهد به ارسال تسلیحات بیشتر کرده اند. اما کیف بیم آن را دارد که تدارکات تسلیحاتی حیاتی برای دفاع در مقابل حملات جدید تهاجمی روسیه ممکن به کندی به پیش برود.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری‌های اسوشیتید پرس و فرانس پرس گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG