لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین: در حملات روسیه در نزدیکی یک دستگاه اتمی ۱۴ غیرنظامی کشته شدند 


اوکراین می‌گوید که در حملات راکتی روسیه در نزدیکی یک دستگاه تولید برق اتمی، ۱۴ غیرنظامی کشته شدند. این در حالی است که گروه هفت اقتصاد بزرگ جهان (جی-۷) هشدار داده است که کنترول این پایگاه توسط روسیه منطقه را به خطر انداخته است.

مقامات محلی گفته اند که در حملات شب‌هنگام در منطقهٔ مرکزی دنیپروپیتروفسک ۱۳ نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند که وضعیت پنج تن از زخمی شدگان وخیم خوانده شده است.

یک مقام دیگر محلی اوکراینی در صفحهٔ تلگرامش نگاشته است که یک زن پس از اصابت میزایل‌های روسی بر منزلش در قریه‌ای در منطقهٔ زاپوریژیا کشته شد.

اکثریت این تلفات در نزدیکی دستگاه تولید برق اتمی زاپوریژیا به بار آمده است. این حملات روسیه سبب قطع جریان برق هزاران باشندهٔ محلی نیز شده است.

روسیه و اوکراین همدیگر را به انجام حملات در اطراف این دستگاه اتمی مقصر خوانده اند.

تنش‌ها در اطراف این دستگاه اتمی، خاطره‌های فاجعهٔ سال ۱۹۸۶ در دستگاه اتمی چرنوبل را زنده ساخته است که سبب مرگ صدها نفر و گسترش گاز رادیواکتیف در برخی از کشورهای اروپایی شد.

این در حالی است که گروه جی-۷ اشغال این دستگاه توسط روسیه را تقبیح کرده و از مسکو خواست تا فوراً کنترول کامل آنرا به اوکراین بدهد.

وزرای خارجهٔ‌ کشورهای عضو گروه جی-۷ با نشر اعلامیهٔ گفتند که کارمندان اوکراینی این دستگاه باید بتوانند بدون تهدید و فشار به کار خویش ادامه دهند.

XS
SM
MD
LG