لینک های دسترسی

Breaking News

عربستان محدودیت‌ها بر مسافرت زایرین حج را رفع کرد 


وزارت حج و عمرهٔ عربستان سعودی اعلام کرد که محدودیت‌ها بر مسافرت زایرین رفع شده و در سال جاری مانند گذشته میلیون‌ها نفر در مراسم حج حضور خواهند یافت.

خبرگزاری دولتی عربستان به نقل از توفیق بن فوزان الربیعه نگاشته که گفته است شمار حجاج به همان اندازهٔ خواهد بود که پیش از محدودیت‌های کروناویروس در مکه حضور میافتند.

او افزود که تمامی شرکت‌های مجوز در سراسر جهان می‌توانند روند فراهم آوری خدمات حج را به گونهٔ عادی از سر بگیرند. در زمان شیوع کروناویروس شماری از شرکت‌های محدود می‌توانستند این خدمات را ارایه کنند.

در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲.۴ میلیون نفر در مراسم حج شرکت کرده بودند، اما در سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت‌ها برای جلوگیری از گسترش کروناویروس، ریاض به ۱۰۰۰ نفر از شهروندان این کشور اجازهٔ ادای مناسک حج را داد.

در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۰ هزار شهروند این کشور در مراسم حج اشتراک کردند و سال گذشته یک میلیون نفر از سراسر جهان اجازه یافتند در این مراسم حضور یابند.

در سال‌های اخیر تنها افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله می‌توانستند در مراسم حج اشتراک کنند.

شیوع امراض به کرات در جریان مراسم حج،‌ زمانی که میلیون‌ها نفر در یک محل تجمع می‌کنند، جان هزاران نفر را گرفته است. تا اکنون ملاریا و شیوع کولرا در سال‌های مختلف جان بیش از ۳۵ هزار نفر را در جریان مراسم حج گرفته است.

به همین دلیل، عربستان در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ از افراد بیمار و مسن تقاضا کرد تا در مراسم حج اشتراک نکنند.

این کشور در سال‌های اخیر بر مسافرت زایرین از کشورهای که بیماری ایبولا در آن شیوع کرده است، ممانعت وضع کرده است.

XS
SM
MD
LG