لینک های دسترسی

Breaking News

عربستان میلیارد‌ها دالر در صنعت پتروشیمی چین سرمایه‌گذاری می‌کند


ارمکو، شرکت بزرگ نفتی دولت عربستان سعودی، روز دوشنبه ۲۷ مارچ (هفتم حمل) اعلام کرد که قرار است میلیارد‌ها دالر را در بخش صنعت پتروشیمی چین سرمایه‌گذاری کند که شامل اعمار یک پالایشگاه جدید می‌شود.

ارمکو به تازگی اعلام کرد که سود خالص سالانه این شرکت در ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۶۱.۱ میلیارد دلار بود که ۴۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش را نشان می‌دهد و یک ریکارد برای این شرکت به حساب می‌آید.

شرکت ارمکو گفته است که با پرداخت نزدیک به ۳.۶ میلیارد دالر،‌۱۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی رونگ‌شنگ چین را به دست‌ می‌آورد.

بر اساس این توافق دراز مدت، شرکت‌ ارمکو روزانه ۴۸۰ هزار بیرل تیل خام را به دو شرکت‌ وابسته به شرکت رونگ‌شنگ فراهم خواهد کرد.

محمد القحطانی، رییس شرکت ارمکو، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که "این اعلام نشان‌دهندهٔ تعهد طولانی ارمکو به چین و اعتقاد به اصول بخش پتروشیمی چین است." القحطانی همچنین گفت که توافق جدید تعهدی برای عرضهٔ قابل اعتماد نفت خام به یکی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های چین می‌باشد.

شرکت ارمکو روز یکشنبه نیز اعلام کرد که پلان دارد تا از طریق سرمایه‌گذاری مشترک، یک پالایشگاه پتروشیمی را در شمال‌شرق چین اعمار و روزانه ۲۱۰ هزار بیرل تیل خام را به این پالایشگاه فراهم کند.

عربستان سعودی که متحد نزدیک ایالات متحده است، در سال‌های اخیر روابط خود را هم با روسیه و هم با چین نزدیک کرده است.

ایران و عربستان سعودی به تاریخ ۱۰ مارچ به وساطت چین توافق کردند تا روابط دپلوماتیک‌شان را پس از سال‌ها تنش از سر بگیرند و سفارت‌های خود را در دو کشور بازگشایی کنند.

این توافق که در بیجینگ، پایتخت چین، صورت گرفت نشان‌دهنده یک پیروزی بزرگ دپلوماتیک برای چین تلقی می‌شود، زیرا کشورهای خلیج فارس تصور می‌کنند که ایالات متحده به آرامی از شرق میانهٔ خارج می‌شود.

XS
SM
MD
LG