لینک های دسترسی

Breaking News

موج گرما در هند جان ۹۶ نفر را گرفته است


مقامات هند روز شنبه ۱۷ جون (۲۷ جوزا) گفتند که موج گرما در دو روز گذشته جان کم از کم ۹۶ نفر را در ایالت‌های، بیهار و اترپردیش گرفته و مقامات صحی را واداشته است تا به افراد بالاتر از ۶۰ سال توصیه کنند که در جریان روز در خانه بمانند.

مقامات هندی گفته اند که در در اثر شدت موج گرما، در اترپردیش ۵۴ و در بیهار مرگ ۴۴ نفر تایید شده است.

در کنار این، مقام‌ در ایالت اترپردیش گزارش داده اند که حدود ۴۰۰ نفر به دلیل بیماری‌های مختلف مانند، مشکلات تنفسی، تب و سایر تکالیف در شفاخانه‌ها بستری شده اند.

مقامات صحی گفته اند که اکثریت افراد بستر شده بیش از ۶۰ سال عمر دارند.

جینیت کمار، یک مقام صحی ایالت اترپردیش گفت که دلیل مرگ اکثریت افراد، سکتهٔ مغزی، سکتهٔ قبلی و اسهالات بوده است.

کمار گفت: "همه افراد از برخی بیماری‌های دیگر نیز رنج می‌بردند و وضعیت صحی آنان به دلیل گرمای شدید بدتر شده بود."

ادارهٔ هواشناسی هند حداکثر دمای روز جمعه در شهر بالیا را ۴۲.۲ درجهٔ سانتیگراد گزارش داده که ۴.۷ درجهٔ سانتیگراد بلندتر از حد معمول است.

گرمای شدید و تابستان سوزان باعث قطع برق در سراسر ایالت اترپردیش نیز شده و مردم را از دسترسی به آب نیز محروم کرده است. برخی ساکنان این ایالت در اعتراض به این وضعیت دست به تظاهرات زده اند.

یوگی ادیتیانات، وزیر اعلای اترپردیش به مردم اطمینان داد که دولت تمام اقدامات لازم را برای تامین دوامدار برق انجام خواهد داد. او از مردم خواست تا از برق عاقلانه و عادلانه استفاده کنند.

ادیتیانات جمعه شب در بیانیه‌ای گفت: "هر روستا و هر شهر باید برق کافی در این گرمای سوزان داشته باشند. در صورت بروز هرگونه نقص باید سریعاً به آن رسیدگی شود."

تابستان در بیشتر مناطق هند گرم می‌باشد، اما گرما در دههٔ گذشته شدیدتر شده است. در جریان موج گرما، معمولاً دسترسی مردم به آب نیز قطع می‌شود. ده‌ها میلیون نفر از جمعیت ۱.۴ میلیاردی هند همساله با کمبود آب مواجه استند.

یافته‌های نهاد World Weather Attribution، که منبع گرمای شدید را در جهان بررسی می‌کند، نشان می‌دهد که موج گرما که در ماه اپریل بخش‌هایی از جنوب آسیا را متاثر کرد، حداقل ۳۰ برابر بیشتر به دلیل تغییرات اقلیمی ایجاد شده بود.

گرمای ماه اپریل کم از کم جان ۱۳ نفر را در ممبای گرفت و برخی از ایالت‌ها را واداشت تا تمام مکاتب را برای مدت یک هفته تعطیل کند.

XS
SM
MD
LG