لینک های دسترسی

Breaking News

چند نظامی امریکایی در حملهٔ درون در سوریه مجروح شده‌اند - گزارش


نیروهای امریکایی در سوریه
نیروهای امریکایی در سوریه

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۰ اگست (۲۰ اسد) به نقل از یک مقام امریکایی اعلام کرد که چندین نیروی امریکایی و ایتلاف در حمله طیاره‌های بی‌سرنشین (درون) روز جمعه در سوریه مجروح شده‌اند.

پس از افزایش تنش‌ها در شرق میانه، این دومین حملهٔ بزرگ در روزهای اخیر علیه نیروهای امریکایی در منطقه است.

ابتدا اردوی ایالات متحده اعلام کرده بود که این حمله تلفات جانی نداشته است، اما پس از بررسی دقیق‌تر مشخص شد که تعدادی از نیروها دچار جراحات جزیی از جمله استنشاق دود، شده‌اند و برخی از آنان به مکان دیگری منتقل شده‌اند.

این مقام امریکایی که نخواست نامش در این گزارش ذکر شود، روز شنبه گفت که هیچ یک از جراحات جدی نیست، اما تعدادی از نیروها برای بررسی آسیب‌های دماغی ناشی از ضربه تحت معاینه قرار گرفتند.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما به گفته این مقام امریکایی، حملات مشابه در گذشته توسط گروه‌های مورد حمایت ایران انجام شده است.

این حملۀ درون در حالی انجام شده که حملهٔ میزایلی به نیروهای امریکایی در پایگاه عین الاسد در غرب عراق روز دوشنبه منجر به مجروح شدن پنج نظامی امریکایی شد.

این حملات در حالی انجام می‌شود که شرق میانه در حال آماده‌باش برای احتمال حملات جدید از سوی ایران و گروه‌های نیابتی آن بر اسراییل است.

پس از کشته شدن اسماعیل هنیه،‌ رهبر سیاسی گروه حماس در تهران و کشته شدن یک فرمانده ارشد حزب‌الله در حملۀ اسراییل در بیروت، پایتخت لبنان، خطر گسترش درگیری میان اسراییل، ایران، و نیروهای نیابتی آن در منطقه افزایش یافته است.

ایران، امریکا را به دلیل حمایت از اسراییل مسوول کشته شدن هنیه می‌داند و تهران و حزب‌الله هر دو تعهد کرده اند که از اسراییل انتقام بگیرند.

لوید آستن، وزیر دفاع امریکا گفته است که ایالات متحده حملات به نیروهای خود را تحمل نخواهد کرد، اما به گفتۀ وی واشنگتن در تلاش است تا تنش‌ها را در منطقه کاهش دهد.

ایالات متحده ۲۵۰۰ سرباز درعراق و ۹۰۰ سرباز دیگر در سوریه دارد و ماموریت آنان مشاوره و کمک به نیروهای محلی در تلاش برای جلوگیری از ظهور مجدد داعش است.

گروه

XS
SM
MD
LG