لینک های دسترسی

Breaking News

از جایزه به شروین تا ریکارد جوایز بیونسه؛ ۶۵مین جشنوارهٔ جوایز گرامی برگزار شد


شصت و پنجمین مراسم اهدای جوایز گرامی، یک شنبه شب پنجم فبروری (۱۶ دلو) در سالون کریپتو دات کام در شهر لاس‌انجلس برگزار شد و آهنگ "برای..." ساختهٔ شروین حاجی‌پور، خوانندهٔ ایرانی در بخش "آهنگ برای تغییر اجتماعی" برنده شد.

بهترین آهنگ تغییر اجتماعی، جایزه‌ای است که در سال ۲۰۲۲ به جوایز گرامی اضافه شد و برخلاف دیگر بخش‌های گرامی که نامزدها با رای اعضای اکادمی انتخاب می‌شوند، نامزدهای این بخش را مردم تعیین می‌کنند.

آثاری با تاثیر اجتماعی بلند و بیشتر شنیده شدن آن از سوی مردم و مخاطبان موسیقی نامزد رقابت برای جایزهٔ "آهنگ برای تغییر اجتماعی" شده می‌تواند. آهنگ "برای…" از سوی ۹۵ هزار نفر به عنوان نامزد دریافت این جایزه معرفی شده بود.

در کارزاری که از سوی اکادمی جوایز گرامی در انتساگرام و تیک‌تاک راه اندازی شده بود، از جمع ۱۱۵ هزار درخواست ثبت شده، ۸۳ درصد از شرکت‌کنندگان خواهان اعطای جایزه ویژه گرامی به شروین حاجی‌پور شدند.

جیل بایدن، بانوی نخست ایالات متحده در مراسم پایانی جشنوارهٔ اعطای جوایز گرامی جایزهٔ شروین حاجی پور را اعلام کرد و با شعار "زن، زندگی، آزادی" سخنان خود را پایان داد.

همزمان با اولین روزهای اعتراضات در ایران، بسیاری از کاربران تویتر، دلیل خود را برای پیوستن به اعتراض با عبارت "برای ... " شرح دادند. شروین حاجی پور، برخی از این امید و آرزوها را در قالب آهنگی به نام "برای ..." جمع‌آوری کرد که ویدیوی این آهنگ در مدت کوتاهی حدود ۴۰ میلیون بازدید کننده داشت. بعد از انتشار این آهنگ حاجی پور بازداشت و ویدیو از صفحه انستاگرام او پاک شد.

در این دور از اهدای جوایز گرامی، البوم "خانه هری" اثر هری استایلز، خواننده انگلیسی، به عنوان البوم سال معرفی شد و موفق شد سه جایزهٔ گرامی را کسب کند.

بیونسه، آوازخوان نامدار امریکایی با کسب ۳۲مین جایزهٔ گرامی موفق شد، ریکارد بیشترین دارندهٔ جوایز گرامی را به نام خود رقم بزند.

بیونسه این جایزه را برای البوم" بهترین رقص/ الکترونیک" دریافت کرد. پیش از این ریکارددار بیشترین جوایز گرامی برای مدت ۲۶ سال از جورج سولتی، هنرمند هنگری بود که ۳۱ جایزهٔ گرامی را در کارنامهٔ هنری خود دارد.

XS
SM
MD
LG