لینک های دسترسی

Breaking News

تندروان در دو روز گذشته ۱۲ نظامی پاکستانی را کشتند 


مقامات پاکستانی می‌گویند که در دو روز گذشته، ۱۲ تن از نیروهای نظامی این کشور در جریان حملات تندروان کشته شده اند.

مقامات محلی و اردوی پاکستان روز پنجشنبه ۱۳ جولای (۲۲ سرطان) گفتند که نیروهای اردوی این کشور در ایالت بلوچستان هنگامی مورد حمله قرار گرفتند که مصروف راه اندازی یک عملیات بودند.

به گفتهٔ مقامات، در این حمله سه نظامی و دو تندرو کشته شدند.

اردوی پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفت که این گلوله باری در شهر سوی ایالت بلوچستان صورت گرفت، جاییکه لوله‌های عمدهٔ گاز طبیعی موقعیت دارد.

تا حال واضح نیست که در عقب این حمله کدام گروه قرار دارد، اما جدایی طلبان بلوچ ممکن به آن مقصر شناخته شوند، زیرا در گذشته مسوولیت حملات مشابه را در این ایالت بر عهده گرفته اند.

مقامات محلی گفتند که تندروان پس از حمله از ساحه فرار کردند و عملیاتی برای بازداشت آنان جریان دارد.

روز گذشته، پنج تندرو در ساحهٔ ژوب بلوچستان در جریان حمله بر مقر گارنیزیون، نه نظامی را کشتند. اردوی پاکستان گفت که تمامی حمله کنندگان نیز کشته شدند.

مقامات پاکستانی گفتند که در جریان حمله یک غیرنظامی نیز جان باخت.

گروه تحریک جهاد پاکستان، که به تازگی ایجاد شده است، با نشر اعلامیه‌ای مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت، اما در این خصوص معلومات بیشتر ارایه نکرد.

بلوچستان از سا‌ل‌ها شاهد شورشگری جدایی طلبان بوده است، جنگجویانی که حکومت پاکستان را متهم می‌کنند که از منابع این ایالت استفاده کرده اما در بخش زیربنا‌های آن هیچ کاری نکرده است.

این گروه همچنان شهروندان چینی را که در این ایالت مصروف پروژه های عمرانی استند، هدف قرار می‌دهند.

سال گذشته،‌ تندروان بلوچ حملهٔ را در نزدیکی پوهنتون کراچی انجام دادند که در آن سه شهروند چین جان باخت. این گروه تعهد کرده است حملات بیشتر را بر شهروندان چین انجام خواهد داد.

XS
SM
MD
LG