لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی کرکت: افغانستان دیدار نهایی را به افریقای جنوبی واگذار کرد


تیم کرکت افغانستان و افریقای جنوبی
تیم کرکت افغانستان و افریقای جنوبی

در سلسلۀ رقابت‌های جام جهانی کرکت در هند، افغانستان امروز دهم نومبر (۱۹ عقرب) در مقابل افریقای جنوبی با تفاوت پنج وکت، شکست خورد.

حشمت الله شهیدی، کپتان تیم ملی کرکت افغانستان، پس از برنده شدن قرعه این دیدار که در استدیوم نرندار مودی در شهر احمد آباد هند برگزار شد، نخست بیتینگ (توپ زنی) را انتخاب کرد.

تیم ملی کرکت افغانستان در پنجاه اوور تعین شده با از دست دادن تمام بازیکنان خود هدف ۲۴۵ دوش را برای افریقای جنوبی تعیین کرد.

در مقابل تیم ملی کرکت افریقای جنوبی توانست هدف تعیین شده را در ۴۷.۳ اوور و با از دست دادن پنج بازیکن بدست آورد.

در این دیدار بیشترین دوش را عظمت الله عمرزی به نفع تیم ملی افغانستان انجام داد. او از ۱۰۷ توپ، ۹۷ دوش را به ثمر برساند و همچنان توانست تا آخر وکت اش از دست ندهد.

رحمان الله گربز و ابراهیم زدران به ترتیب با ۲۵ دوش و ۱۵ دوش را انجام دادند. همچنین رحمت شاه ۲۶ و اکرام علی خیل ۱۲ دوش کسب کردند.

در دیدار روز جمعه، جرالد کوتزی، بالر(توپ انداز) پر سرعت افریقای جنوبی، چهار بازیکن تیم ملی کرکت افغانستان و لونگی نگیدی و کشاو مهاراج هر کدام دو بازیکن را از میدان حذف کردند و همچنان راسی فن درسن بحیث بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.

در این دیدار راشد خان و محمد نبی هر کدام دو وکت و مجیب زدران یک بازیکن تیم افریقای جنوبی را از میدان حذف کرد.

گفتنی است که این آخرین مسابقه افغانستان در دور نخست مسابقات جام جهانی ۵۰ اووره کرکت بود. افریقای جنوبی از قبل به نیمه نهایی این جام راه یافته است.

گروه

XS
SM
MD
LG