لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای جنوبی نخستین ماهواره جاسوسی خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد


کوریای جنوبی روز جمعه اول دسمبر (۱۰ قوس) اعلام کرد که در یک اقدام مهم برای تقویت توانایی‌های دفاعی، نخستین ماهواره جاسوسی خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

براساس این اعلام، این ماهواره که هنوز نام آن رسانه‌ای نشده است، ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح جمعه با راکت فالکن ۹ شرکت اسپیس ایکس از پایگاه فضایی وندنبرگ کالیفورنیا به فضا پرتاب شد و دقایقی بعد به مدار زمین رسید.

وزارت دفاع کوریای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "با پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره نظامی، اردوی ما توانایی‌های استخباراتی، نظارتی و شناسایی مستقل را تضمین کرد."

این پرتاب پس از آن انجام شد که کوریای شمالی ماه گذشته ماهواره جاسوسی خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد، اقدامی که با محکومیت جهانی روبرو شد.

امریکا این اقدام کوریای‌شمالی را قویاً محکوم و اعلام کرد که این کار "نقض صریح قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل است، تنش‌ها را افزایش داده و خطر بی‌ثبات‌سازی وضعیت امنیتی در منطقه و فراتر از آن را تشدید می‌کند."

مقامات فضایی کوریای شمالی مدعی شده اند که ماهواره "ملیگویونگ ۱" پس از پرتاب موفقیت‌آمیز، در مدار زمین قرار گرفته و برای جمع‌آوری اطلاعات نظامی از کشورهای رقیب مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنان گفته اند که ماهواره‌های جاسوسی‌شان از قصر سفید، وزارت دفاع امریکا، کشتی‌های طیاره بردار امریکا و پایتخت کوریای جنوبی عکس‌برداری کرده است.

کوریای جنوبی همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، پنج ماهواره جاسوسی دیگر را با راکت شرکت اسپیس ایکس به فضا پرتاب کند. این ماهواره‌ها برای نظارت بر فعالیت‌های کوریای شمالی، از جمله آزمایشات میزایلی و هسته‌ای این کشور استفاده خواهند شد.

گروه

XS
SM
MD
LG