لینک های دسترسی

Breaking News

در حملۀ مظنون تندروان بوکوحرام بیش از ۸۰ نفر کشته شدند


اجساد شماری از قربانیان حمله مظنون تندروان بوکوحرام
اجساد شماری از قربانیان حمله مظنون تندروان بوکوحرام

مقام‌های نایجریایی روز سه شنبه سوم سپتمبر (۲۴ سنبله) گفتند که در اثر حملۀ مظنون تندروان بوکوحرام در ولایت یوبه در شمال نایجریا ۸۱ نفر کشته شدند و چندین نفر دیگر هنوز هم ناپدید اند.

عبدالکریم دونگوس، یک سخنگوی پولیس ولایت یوبه،‌ گفت:‌ "نزدیک به ۱۵۰ تروریست مظنون بوکوحرام که با تفنگ و راکت‌های سر شانه‌ای مجهز بودند، حوالی ساعت ۰۴:۰۰ پس از چاشت یکشنبه با بیش از ۵۰ موترسایکل بر ساحه مافا حمله کردند."

به گفتهٔ این مقام پولیس گفت:‌ "آنان شمار زیاد مردم را کشتند و بسیاری دوکان‌ها و خانه‌ها را آتش زدند. ما هنوز در مورد شمار دقیق افرادی که در این حمله کشته شده‌اند، مطمین نیستیم."

دونگوس گفت که چنین به نظر می‌رسد که این یک حملهٔ انتقامجویانه ''به خاطر کشته شدن دو تروریست بوکوحرام توسط نیروهای بیدار روستا بود.''

بولاما جلال الدین، یک مقام محلی، گفته است که بر اساس آمار ابتدایی، در این حمله دست‌کم ۸۱ نفر کشته شده‌اند. او گفت که قبل از رسیدن نیروها به ساحه، ۱۵ جسد توسط نزدیکان شان دفن شده بودند. این مقام محلی همچنین گفت که شماری از افراد هنوز هم ناپدید اند.

بوکوحرام و سایر گروه‌های جهادی از ۱۵ سال به اینسو در شمال‌شرق نایجریا بر ضد حکومت آن کشور دست به شورش زده‌اند. در این مدت، بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

افزون بر این، ساحات مرکزی و شمال‌غربی نایجریا از سال‌ها به اینسو شاهد فعالیت‌های باند‌های تبهکار است که بر روستا‌ها حمله می‌کنند؛ ساکنان منطقه را اختطاف و یا می‌کشند و پس از چور و چپاول، خانه‌های آنان را به آتش می‌کشند.

جنگجویان بوکوحرام و گروه دولت اسلامی در غرب افریقا که شاخهٔ انشعابی گروه بوکوحرام است، از بیش از یک دهه به این‌سو بر ضد اردوی نایجریا درگیر جنگ بوده اند و این منازعه تا اندازه‌ای به کشورهای همسایه از جمله نایجر نیز گسترش یافته است.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG