لینک های دسترسی

Breaking News

منیژه نخستین بانوی مدال آور رقابت های رزمی مختلط تاجیکستان


منیژه صمدوفا، ورزشکار رقابت های رزمی مختلط
منیژه صمدوفا، ورزشکار رقابت های رزمی مختلط

منیژه صمدوفا، ۱۹ ساله، نخستین بانوی مدال آور طلا برای تاجیکستان در رشته رقابت های رزمی مختلط است.

این ورزشکار در رقابت های بین المللی ورزش رزمی مختلط، در ماه فبروری سال جاری، قهرمان وزن ۶۵ کیلو گرام شد.

منیژه همه روزه تمرین می‌کند و می‌خواهد الگوی برای دیگر بانوان ورزشکار این رشته در تاجیکستان باشد.

او گفت: "من می‌خواهم در آینده به حیث مربی کار کنم و دختران را برای مسابقات این رشته آماده کنم".

این بانوی ورزشکار گفت که در اوایل مادرش مخالف انتخاب رشته ورزشی وی بود، اما بعد از قهرمانی وی در مسابقات جهانی، به یکی از مشوق های سرسخت او مبدل شده، و منیژه را از هر جهت حمایت می‌کند.

این ورزشکار افزود که پیش از رو آوردن به ورزش رزمی مختلط، مصروف تمرین کیک بوکسنگ بود و‌ دستاورد های زیادی در آن نیز داشت.

مومن جان، یکی از دوستان منیژه، در مورد وی گفت: "منیژه دختر قدرتمند است، در برابر ما مردان تمرین می‌کرد. ما با همراهی دیگر دوستان مان می‌خواهیم که منیژه برعلاوه دستاور های داخلی، دستاورد های بین المللی بیشتر نیز داشته باشد."

منیژه صمدوفا به این باور است که هرکس باید هدف خود را دنبال کند. از این رو، منیژه فعالیت هیچ ورزشکار سرشناس را پیگیری نمی‌کند.

او گفت: "من مشکلاتی زیادی را از سر گذرانده ام، این مشکلات را من خودم می‌دانم و خدا. من هیچ کس را پیروی نمی‌کنم، و می‌خواهم دختران تاجیک در آینده مرا پیروی کنند."

حالا منیژه تلاش می‌کند که مدرک بین المللی مربیگری ورزش رزمی مختلط را بدست آورد و همزمان با اشتراک در مسابقات بین المللی، برای پیشبرد زندگی و کمک‌ برای مادرش که یگانه حامی خانواده است، درآمدی مالی نیز داشته باشد.

XS
SM
MD
LG