لینک های دسترسی

Breaking News

حزب تحریک انصاف: وکلای عمران خان اجازه نیافتند تا با خان در زندان دیدار کنند


 شماری از حامیان عمران خان، صدراعظم پیشین پاکستان، پس از آن دست به اعتراض زدند که خان از سوی محکمه به سه سال زندان محکوم شد
شماری از حامیان عمران خان، صدراعظم پیشین پاکستان، پس از آن دست به اعتراض زدند که خان از سوی محکمه به سه سال زندان محکوم شد

مقامات حزب تحریک انصاف و وکلای مدافع عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان روز یکشنبه ششم اگست (۱۵ اسد) شکایت کردند که به آنان اجازهٔ داده نشده است تا با عمران خان در زندان ملاقات کنند.

پولیس لاهور عمران خان را پس از آن بازداشت کرد که محکمۀ عالی اسلام‌آباد وی را در پرونده دریافت هدایا از کشورهای خارجی به سه سال زندان محکوم کرد.

عمران خان اتهام علیه خود را رد کرده و ادعا کرده است که اتهام علیه وی ''انگیزهٔ سیاسی'' دارد.

صدراعظم پیشین پاکستان حالا در زندان اتک واقع در ۷۰ کیلومتری غرب اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، به سر می‌برد.

نعیم حیدر پنجوتھا،‌ یک سخنگوی حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان، روز یکشنبه گفت که وکلای صدراعظم پیشین آن کشور نتوانستند موکل شان را در زندان ملاقات کنند و در مورد وضعیت‌ وی آگاهی پیدا کنند.

به گفتهٔ پنجوتها، وکلای عمران همچنین می‌خواهند تا موکل شان اسناد قانونی را به خاطر تجدید نظر حکم محکمه و آزادی به قید وثیقه، امضا کند.

پنجوتھا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که زندان اتک محلی است که وکلای مدافع عمران خان و مردم محل نمی‌توانند به نزدیکی آن بروند.

مقامات پاکستانی تا حالا در مورد اتهامات حزب تحریک انصاف تبصره نکرده اند.

شاه محمود قریشی،‌ معاون حزب تحریک انصاف و وزیر خارجهٔ پیشین پاکستان،‌ ناوقت یکشنبه در یک پیام ویدیویی گفت که عمران خان به ''زندان بدنام اتک'' انتقال داده شد و مقامات برایشان اجازه ندادند تا برای وی غذا ببرند. قریشی همچنین گفته است که زندگی عمران خان با "خطر" مواجه است اما در مورد جزییاتی ارایه نکرد.

شماری از حامیان حزب تحریک انصاف به خاطر زندانی شدن عمران روز یکشنبه برای دومین روز در جاده‌های سراسر پاکستان دست به اعتراض زدند. مقامات حزب تحریک انصاف همچنین ادعا کرده اند که پولیس ده‌ها حامی عمران را توقیف کرد تا از قیام توده‌ای جلوگیری کند.

عمران خان روز شنبه در ویدیوی از قبل ضبط شده خطاب به مردم پاکستان گفت که پس از دستگیری و زندانی شدنش تا زمانی اعتراض کنند که از "بردگی آزاد شوند."

خان در این پیام ویدیویی خطاب به حامیانش گفته است:‌ "زمانیکه این پیام برای شما می‌رسد، من دستگیر و در زندان خواهم بود. یگانه چیزی که از شما می‌خواهم این است که خاموشانه در خانه‌های خود ننشینید. من این همه مبارزه را برای خودم نه، بلکه برای ملت من که شما استید، می‌کنم."

دستگیری عمران چند روز پس از آن صورت گرفت که بر اساس گزارش‌ها،‌ شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان، انحلال پارلمان ملی آن کشور را به تاریخ نهم اگست، سه روز پیش از پایان دوره کاری این نهاد قانون‌گذار به عارف علوی، رییس جمهور پاکستان توصیه کرده است.

بر اساس قوانین پاکستان، اگر پارلمان ملی قبل از پایان دوره قانونی خود منحل شود، انتخابات جدید باید در مدت ۹۰ روز پس از انحلال پارلمان برگزار شود.

اما بر اساس قانون اساسی پاکستان، در صورت اتمام دوره قانونی پارلمان، انتخابات باید ۶۰ روز پس از پایان دوره پارلمان برگزار شود.

گروه

XS
SM
MD
LG