لینک های دسترسی

Breaking News

اداره خود مختار فلسطین پلان نتنیاهو برای پس از جنگ در نوار غزه را رد کرد


بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل
بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، روز جمعه ۲۳ فبروری (چهارم حوت) طرحی را برای غزه پس از جنگ پیشنهاد کرد که در آن رهبران محلی فلسطین، بدون ارتباط با حماس یا حامیان آن در خارج، بر این منطقه حکومت کنند.

اداره خود گردان فلسطین به اسرع وقت این پیشنهاد نتنیاهو را رد کرد. این پیشنهاد صدراعظم اسراییل ناوقت پنجشنبه به وقت محل به کابینه امنیتی اسراییل ارایه شد. بر اساس این پیشنهاد، اردوی اسراییل تا زمانی به جنگ در نوار غزه ادامه خواهد داد تا همه اهداف از قبل تعیین شده به دست بیاید.

این اهداف تعیین شده شامل نابودی گروه‌های حماس و جهاد اسلامی است. علاوه بر آن، بر اساس این پیشنهاد، تمام گروگان‌هایی که هنوز هم در اسارت حماس به سر‌ می‌برند، باید آزاد شود. خبرگزاری فرانس پرس نقل این پیشنهاد را مشاهده کرده است.

بر مبنای این پیشنهاد، پس از پایان جنگ، امور نوار غزه توسط مقامات محلی که از تجربه اداری برخوردار اند، سپرده شود، مقامات محلی که با کشور‌های خارجی ارتباط ندارند و از تروریزم حمایت نمی‌کنند.

بر اساس این طرح، اردوی اسراییل حتا پس از پایان جنگ، آزادی بی انتها در سراسر غزه خواهد داشت تا از ظهور مجدد فعالیت‌های تروریستی جلوگیری کند.

وزارت خارجه اداره خودگردان فلسطین روز جمعه طرح‌ نتنیاهو، برای غزه پس از جنگ را محکوم کرد.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای که ساعاتی پس از طرح "یک روز پس از حماس منتشر" کرد، گفت که این طرح‌ را ''اشغال مجدد رسمی نوار غزه و تحمیل کنترول اسراییل بر آن"می‌داند.

بر اساس اعلامیه وزارت خارجه اداره خود مختار فلسطین که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، با انتقاد از طرح آقای نتنیاهو، آن را طرحی برای "طولانی کردن نسل کشی'' علیه مردم فلسطین و ''تلاش برای به دست آوردن زمان بیشتر برای اجرای طرح های آوارگی آنان'' نامید.

این اعلامیه طرح صدراعظم اسراییل را''مانوری آشکار برای خنثی کردن تلاش‌های امریکا و جامعه بین المللی'' عنوان کرد.

این اعلامیه از ایالات متحده و سایر کشورهای غربی خواسته که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسند، به آن اجازه دهند تا به صورت رسمی عضویت سازمان ملل متحد را کسب کند تا ''به اشغال پایان داده شود و مردم ما بتوانند از حق خود استفاده کنند.''

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG