لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در کرانهٔ غربی موجب کشته شدن دو غیرنظامی اسراییل شد


شماری از نیروهای اسراییلی در کرانهٔ غربی
شماری از نیروهای اسراییلی در کرانهٔ غربی

نظامیان اسراییل روز شنبه ۱۹ اگست (۲۸ اسد) گفتند که در اثر گلوله‌باری مشکوک دو غیرنظامی اسراییل در منطقهٔ اشغالی کرانهٔ غربی کشته شدند.

نظامیان اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که "یک حمله گلوله‌باری مشکوک به شماری از غیرنظامیان اسراییلی در منطقه شهر حواره انجام شد" که در اثر آن دو غیرنظامی کشته شدند.

کرانه غربی از اوایل سال گذشته تا حالا شاهد افزایش خشونت‌ها بوده است. در این مدت، فلسطینی‌ها اهداف اسراییل را آماج حملات قرار داده اند و نظامیان اسراییل نیز به نوبهٔ خود در مناطق اشغالی کرانهٔ غربی علیه فلسطینی‌ها دست به خشونت و حملات مکرر زده اند.

از آغاز سال روان میلادی تا حالا دست‌کم ۲۱۸ فلسطینی در نتیجهٔ‌ خشونت‌های نظامیان اسراییلی کشته شده اند.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانس پرس،‌ در این مدت، کم و بیش ۳۰ اسراییلی، یک شهروند اوکراین و یک شهروند ایتالیا کشته شده اند.

پیش از این،‌ پولیس اسراییل به تاریخ اول اگست گفت که یک مهاجم فلسطینی بر گروهی از اسراییلی‌ها در کرانهٔ غربی گلوله‌باری کرد که در اثر آن شش اسراییلی زخمی شدند و فرد مهاجم نیز به ضرب مرمی یک افسر پولیس کشته شد.

فلسطینی‌ها از اوایل سال ۲۰۲۲ به اینسو، اسراییلی‌ها را در کرانهٔ غربی هدف حملات قرار داده اند و در عین حال،‌ سربازان اسراییلی در جوامع فلسطینی از خشونت کار گرفته اند.

کرانۀ غربی که پس از جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ به اشغال اسراییل درآمد، از اوایل سال گذشته به اینسو شاهد یک سلسله حملات فلسطینی‌ها بر اهداف اسراییلی و نیز خشونت شهرک نشینان یهودی بر اجتماعات فلسطینی‌ها بوده است.

بیش از سه میلیون فلسطینی و حدود ۴۹۰ هزار اسراییلی در کرانۀ غربی زندگی می‌کنند. اسراییلی‌های ساکن در کرانۀ غربی در مسکونه‌هایی زندگی می‌کنند که از نظر قوانین بین‌المللی، غیرقانونی پنداشته می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG