لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده و پاکستان بر تقویت اقتصاد افغانستان تاکید کردند


سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان می‌گوید که مقامات این کشور در دیدار با مقامات وزارت خارجۀ ایالات متحده در امور افغانستان بر تقویت اقتصاد این کشور تاکید کردند.

عاصم افتخار احمد، سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان، ناوقت روز چهارشنبه پنجم اکتوبر (۱۳ میزان) در تویترش نوشت که تامس وست، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور افغانستان، با حنا ربانی کهر، وزیر دولت پاکستان در امور خارجه دیدار کرده است.

به گفتۀ او، دو طرف مجدداً برای یک افغانستان صلح‌آمیز، مرفه و باثبات تاکید کرده اند و دو جانب تقویت و ارتقای اقتصاد این کشور را یک ضرورت خوانده اند.

تامس وست، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور افغانستان، اخیراً به پاکستان سفر کرده است.

اخیراً مقامات ایالات متحده و پاکستان چندین باردر مورد مسایل مختلف از جمله افغانستان با هم دیدار و گفتگو کرده اند.

حدود یک هفته قبل، انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریکا، در دیدار با بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجۀ پاکستان، برعلاوۀ صحبت در مورد ثبات و مسایل اقتصادی منطقه، گفته است که برای یک افغانستان با ثبات و صلح‌آمیز به گونۀ مشترک کار می‌کنند.

آقای بلینکن در این دیدار که در ایالات متحده انجام شد، در کنار صلح و ثبات منطقه و افغانستان بر تامین حقوق شهروندان افغان به ویژه زنان و دختران نیز تاکید کرده است.

بر بنیاد اعلامیه، وزیر خارجۀ ایالات متحده گفته است که "امریکا و پاکستان" در بخش مبارزه با تروریزم از نزدیک با هم کار می‌کنند.

در تازه‌ترین مورد نیز جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان، برای یک سفر شش روزه عازم امریکا شده و برخی از کارشناسان می‌گویند که او به دنبال کمک نظامی از ایالات متحده برای مبارزه با تروریزم در افغانستان است.

مقامات وزارت خارجه امریکا در پاسخ به سوال صدای امریکا گفتند که ایالات متحده در حال حاضر در حال ارزیابی همه جنبه‌های همکاری امنیتی دوجانبه با پاکستان با توجه به منافع ویژه ملی خود است.

جنرال باجوه روز سه شنبه چهارم اکتوبر (۱۲ میزان) با لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده و دیگر مقامات نظامی دیدار کرد.

در بیانیه وزارت دفاع امریکا درباره روابط ایالات متحده و پاکستان آمده است: "به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد این روابط در چهارم اکتوبر، لوید آستن، وزیر دفاع امریکا، در پنتاگون میزبان جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز پاکستان بود. این روابط بلندمدت دوجانبه همچنان پابرجاست که در پرتو آن امروز بر فرصت‌های منافع مشترک دفاعی تمرکز می‌کنیم."

مقامات نظامی پاکستان اعلام کردند که در این دیدارها روابط دوجانبه، امنیت منطقه و برخی مسایل دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

XS
SM
MD
LG