لینک های دسترسی

Breaking News

تجاوز و قتل یک داکتر در هند سبب تظاهرات گسترده شد


تظاهرات داکتران و کارمندان طبی در هند در اعتراض به کشته شدن یک داکتر جوان در هند
تظاهرات داکتران و کارمندان طبی در هند در اعتراض به کشته شدن یک داکتر جوان در هند

هزاران زن در چندین شهر هند شام چهارشنبه در اعتراض به تجاوز جنسی بر یک داکتر جوان و سپس قتل وی به جاده ها بر آمده و با برافروختن شمع از این قربانی یادبود به عمل آوردند.

زن جوانی که در شهر کلکتۀ هند داکتر بود، هفتۀ گذشته ابتدا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و سپس کشته شد. این رویداد سبب اعتصاب داکتران شد و معترضان خواستار شرایط مصوونتر کاری شدند.

نرندرا مودی، صدر اعظم هند، خواستار مجازات شدید عاملان جنایت علیه زنان شده است. او گفت: "قساوت‌ها علیه مادران، دختران و خواهران مان ارتکاب می‌یابد. خشمی علیه این کار در کشور وجود دارد. من این برآشفتگی را حس می‌کنم."

جسد این داکتر زن روز جمعه گذشته در یک شفاخانه در شهر کلکته در ایالت بنگال غربی پیدا شد. کالبد شگافی نشان داد که وی پیش از آنکه کشته شود، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

تحقیق در پیوند با این رویداد آغاز شده است و پولیس یک نفر را به ظن دست داشتن در این قضیه بازداشت کرده است.

اعتراض‌ها به این رویداد ابتدا روز دوشنبه آغاز شد و هزاران داکتر در کلکته خواستار عدالت و بهبود وضعیت امنیتی شفاخانه‌ها شدند.

اما یک روز بعد، اعتراض‌ها به سرتاسر هند گسترش یافت و خدمات اکثر شفاخانه‌ها به دلیل اعتراض داکتران، مختل شد. بیش از ۸۰۰۰ داکتر در شفاخانه‌های دولتی، جز داکتران موظف در بخش عاجل، در سرتاسر هند تا زمان نامحدود از کار دست کشیده اند.

خشونت جنسی علیه زنان در هند یک موضوع جدی است. در سال ۲۰۲۲ روزانه نزدیک به ۹۰ مورد تجاوز جنسی در هند ثبت شده بود.

در سال ۲۰۱۲ تجاوز گروهی بر یک دختر جوان در یک بس شهری در دهلی جدید، منجر به خشم گسترده، اعتراض‌های سرتاسری و در نهایت ایجاد اصلاحات در هند شد.

پس از آن رویداد حکوومت هند مجازات شدیدی را برای عاملان تجاوز جنسی تعیین کرد که بر اساس آن کسانیکه بیش از یک بار مرتکب تجاوز جنسی می‌شوند، با جزای مرگ روبرو خواهند شد.

همچنان، مقام‌های مسوول که موارد تجاوز جنسی و شکایات را در این زمینه گزارش نمی‌دهند، محکوم به زندان خواهند شد.

گروه

XS
SM
MD
LG