لینک های دسترسی

Breaking News

آتش‌سوزی در یونان: هزاران نفر تخلیه شدند


مقامات جزیره رودس یونان روز شنبه ۲۲ جولای (اول اسد) اعلام کردند که آتش‌سوزی در این جزیره از کنترول خارج شده و روند تخلیهٔ هزاران باشندهٔ محلی و گردشگران به جاهای امن جریان دارد.

واسیلیس ورتاکوگیانس، سخنگوی خدمات اطفاییه این جزیره گفت که بادهای شدید و یک جبهه آتش سوزی نه کیلومتری که از مرکز جزیره تا سواحل شرقی آن امتداد دارد، شرایط را وخیم ساخته است.

ورتاکوگیانس افزود: "این آتش‌سوزی‌ نیست که فردا یا پس فردا تمام شود. این ما را برای روزها اذیت خواهد کرد."

آتش‌سوزی در جنگلات جزیره رودس که یکی از جاذبه‌های گردشگری یونان در دریای اژه است، از پنج روز به اینسو جریان دارد، اما در روزهای اخیر از کنترول خارج شده است.

مقامات محلی گفته اند که تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر را که در معرض خطر آتش‌سوزی قرار داشتند به مکان‌های امن منتقل کرده اند.

جورج هاجیمارکس، والی حوزهٔ اژه گفت که عملیات تخلیه به دلیل اینکه آتش‌سوزی برخی راه‌ها را مسدود کرده، با مشکل مواجه شده است.

به گفتهٔ مقامات این جزیره، گارد ساحلی، نیروهای مسلح و کارمندان محلی با استفاده از بس‌ها تلاش دارند مردم را از آتش‌سوزی دور کنند وکشتی‌ها نیز برای انتقال آنان به ساحل رسیده اند.

با افزایش گرما در یونان، برخی از جاذبه‌های مهم گردشگری در این کشور تعطیل شده‌اند. یونان در روزهای اخیر گرفتار چندین مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مناطق غیرشهری بوده است.

شدت آتش‌سوزی‌ها به حدی بوده که کشورهای همسایه به کمک یونان شتافته و کارمندان اطفاییه و کمک‌های هوایی از جمله طیاره‌های اطفای حریق را به این کشور فرستاده اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG