لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه حملات هوایی را بر مواضع حزب کارگران کردستان در عراق انجام داد


یک جت جنگی ترکیه
یک جت جنگی ترکیه

حکومت ترکیه روز سه شنبه سوم سپتمبر (۲۴ سنبله) گفت که حملات هوایی تازه را بر ضد ۲۰ موضع تندروان کرد در ساحات کوهستانی شمال عراق انجام داده است.

وزارت دفاع ترکیه گفته است که این حملات مغاره‌‌ها، سنگرها، پناهگاه‌ها و انبار مهمات را آماج حملات هوایی قرار داده که توسط حزب کارگران کردستان استفاده می شدند.

اردوی ترکیه که همواره وارد قلمرو عراق می‌شود، گفته است که در حملات اخیر این کشور چندین نفر از تندروان حزب کارگران کردستان کشته شده‌اند. حکومت عراق همواره حملات ترکیه را در قلمرو خود محکوم کرده است.

پیش از این، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، روز شنبه گفت که کشورش مصمم است تا جدایی طلبان را حذف کند و تاکید کرد که جدایی طلبان کردی برای دو کشور-ترکیه و عراق- به مثابهٔ یک تهدید است.

حزب کارگران کردستان نیز حملاتی را در ساحات خود مختار عراق انجام داده است. ترکیه نیز در ۲۵ سال گذشته ده‌ها پایگاه خود را در ساحات خود مختار عراق حفظ کرده است.

حزب کارگران کردستان از سال ۱۹۸۴ با دولت ترکیه درگیر جنگ است که تا اکنون این جنگ بیش از ۴۰ هزار کشته برجاگذاشته است. ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا نیز مانند ترکیه، حزب کارگران کردستان را سازمان تروریستی قلمداد می‌کنند.

علاوه بر عراق، ترکیه از سال ۲۰۱۶ به اینسو، موجی از حملات را در سوریه نیز انجام داده است. انقره در جریان این حملات، علاوه بر ملیشه‌های کرد و تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش، نیروهای وفادار به بشارالاسد، رییس جمهور سوریه، را نیز هدف قرار داده است.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG