لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه در مناطق زلزله‌زده حدود ۲۰۰ هزار خانه اعمار می‌کند


رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، روز دوشنبه ۲۰ فبروری (اول حوت) گفت که در منطقۀ جنوب غرب آن کشور جاییکه دو هفته پیش زلزلۀ مرگبار رخ داد، حدود ۲۰۰ هزار خانۀ جدید اعمار خواهد شد.

مقامات و کارمندان صحی گفته اند که تا اکنون مرگ ۴۰۶۴۲ نفر در اثر این زلزلۀ مخرب در ترکیه تایید شده است. این زلزله میلیون‌ها نفر دیگر را بی خانمان کرده است.

اردوغان می‌خواهد نشان دهد که حکومت او هر آنچه در توان دارد برای زلزله زدگان انجام می‌دهد. این در حالی است که او در انتخابات ریاست جمهوری ماه می با بزرگترین آزمون سیاسی مواجه است.

رییس جمهور ترکیه گفت که در حدود ۱۱۸ هزار ساختمان در جریان زلزله یا با خاک یکسان شده یا شدیداً خسارمند شده و یا هم به تخریب فوری نیاز دارد.

او تعهد کرد که کار بازسازی ۱۹۹۷۳۹ خانه در ماه مارچ آغاز خواهد شد، به شمول بیش از ۱۳۰ هزار خانه در ولایت های هاتای، قهرمان مرعش و مالاتیا.

رییس جمهور ترکیه گفت که هیچ کدام این عمارت‌ها بیش از سه یا چهار منزل بلندی نخواهند داشت.

کارشناسان می‌گویند که ترکیه مقررات درست ساختمانی دارد، اما شرکت های ساختمانی اکثراً دست به ساختار منازل با کیفیت پایین می‌زنند که از مقاومت خوب برخوردار نمی‌باشند.

اردوغان افزود: "ما در ظرف یک سال شهروندان خود را که زیر خیمه‌ها و شهرک‌های کانتینری زندگی می‌کنند به خانه های قوی، مصوون و راحت انتقال خواهیم داد."

حکومت ترکیه برای حدود ۱.۶ میلیون نفر سرپناه آماده کرده است. اردوغان گفت که تیم های نجات زندگی حدود ۱۱۵ هزار نفری را نجات دادند که در زیر آوار گیر مانده بودند.

XS
SM
MD
LG