لینک های دسترسی

Breaking News

کشتی حامل شفاخانه‌های سیار ترکیه به گذرگاه رفح در نزدیکی غزه رسید 


یک کشتی ترکیه که شفاخانه‌های سیار را حمل می‌کند امروز ۱۳ نومبر (۲۲ عقرب) به بندر العریش مصر در نزدیکی گذرگاه رفح رسید.

پس از آغاز حملۀ گروه حماس بر اسراییل که در آن به گفتۀ مقامات ۱۲۰۰ نفر کشته شدند این نخستین محمولۀ از این نوع کمک است. پیش از این، از کشته شدن ۱۴۰۰ نفر در اسراییل گزارش داده شده بود.

در حملات انتقامجویانۀ اسراییل بر غزه، به گفتۀ مقام‌های صحی در غزه، بیش از ۱۱۰۰۰ نفر کشته شده اند. بر اساس گزارش‌های اکثریت قربانیان هر دو طرف غیرنظامیان اند.

یک مقام ترکیه گفت که این کشتی حامل مواد طبی، جنراتورها و امبولانس‌ها است. پیش از این مقامات ترکی گفته بودند که ۲۰ شفاخانۀ سیار را در بندر العریش اعمار خواند کرد تا به زخمی شدگان فلسطینی رسیدگی شود.

انقره همچنان گفته بود که برای ایجاد این شفاخانه‌ها به منظوری قاهره نیاز است.
این مقام ترکی که در گزارش نامی از وی گرفته نشده، امروز گفت: "مقامات مصر چراغ سبز نشان دادند. ما این شفاخانه‌ها را در ساحاتی که مقامات مصر گفته اند، ایجاد خواهیم کرد."

این در حالی است که مقامات حکومت گروه حماس در غزه گفته اند که تمامی شفاخانه ها در شمال غزه، به دلیل جنگ با نیروهای اسراییلی و کمبود نفت، غیر فعال شده اند.

یوسف ابو ریش، معاون وزارت صحت گروه حماس، گفت که در نتیجۀ کمبود نفت از روز شنبه به اینسو حد اقل ۳۴ نفر، به شمول هفت نوزاد، در بخش مراقب ویژه جان باخته اند.

ترکیه همچنان تا اکنون چندین طیاره دوا و سایر کمک‌ها را به میدان هوایی العریش فرستاده تا به باشندگان غزه توزیع شود.

پیش از این، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه گفته بود که اسراییل در غزه مانند یک "مجرم جنگی" عملی می‌کند. اسراییل در واکنش به این اظهارات، دپلومات‌های خود را از ترکیه فراخواند.

گروه

XS
SM
MD
LG