لینک های دسترسی

Breaking News

تویتر پیوند دادن با فیسبوک، انستاگرام و چند شبکهٔ دیگر را منع کرد


مسوولان تویتر روز یکشنبه ۱۸ دسمبر (۲۷ قوس) اعلام کردند که کاربران این شبکه پس از این نمی توانند ویب سایت های رقیب توتیر، مانند فیسبوک، انستاگرام و ماستودون که توتیر آنها را "سکوهای ممنوعه" می خواند، به حساب‌های تویتر خود پیوند دهند.

این آخرین اقدام ایلن مسک، مالک جدید تویتر، به هدف سرکوب موارد مشخص بیان در این شبکه است. هفتهٔ گذشته او امر بستن حساب تویتری را داد که پروازهای جت شخصی او را ردیابی می کرد.

در اعلامیهٔ روز یکشنبه تویتر آماده است: "ما می دانیم که بسیاری از کاربران ما ممکن است در سایر سکوهای رسانه های اجتماعی فعال باشند، با این حال، تویتر پس از این اجازهٔ تبلیغ رایگان سکوهای مشخص رسانه‌های اجتماعی در تویتر را نخواهد داد."

در فهرست سکوهای تازه ممنوع شده توسط تویتر، علاوه بر شبکه های اجتماعی بزرگ فیسبوک و اینستاگرام، رقبای تازه‌ کار مانند مستودون، تریبل، نوستر، پوست و ترت سوشل – رسانهٔ مربوط به دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحدهٔ امریکا، شامل اند. در مورد اینکه چرا پارلر، لینکدن و تیک تاک شامل این فهرست نیستند، تویتر هیچ معلومات ارایه نکرده است.

شرکت متا، مالک فیسبوک و انستاگرام، تاکنون دراین مورد اظهار نظر نکرده است.

در ماه اکتوبر، خرید تویتر توسط ایلن مسک، ثروتمند ترین مرد دنیا، به ارزش ۴۴ میلیارد دالر، تغییرات، اختلالات و استعفاهایی در ادارهٔ این شبکه را به همراه داشت که سرنوشت تویتر را زیر سوال قرار داده است.

پس از اخراج تعداد زیاد کارکنان، تغییر ناگهانی سیاست ها و برگرداندن کاربران جنجال برانگیز این شبکه، بسیاری می پرسند که در این شبکه دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد.

اندرو میلر، کارمند شرکت بازاریابی انتربرند، گفت: "پرسش جدی این است که تویتر، شبکه‌ای که گفتمان عمومی را به روش های جدید و حیاتی در سراسر دنیا نهادینه کرد، اکنون به کدام جهت می رود."

آزادی بیان

مسک می گوید که تویتر محل آزادی بیان است. اما او چندین حسابی را که از اطلاعات عامه برای ردیابی حرکت طیارهٔ شخصی او استفاده می‌کردند، به حالت تعلیق درآورد. حساب های تویتر چندین روزنامه ‌نگار که این موضوع را پوشش می‌دادند، نیز به حالت تعلیق در آمده اند.

مسک ادعا کرد که این حساب‌ها امنیت شخصی او را به خطر می ‌اندازند، اما تویتر که مالکش‌ است همچنان به پست‌ هایی اجازه می‌ دهد که امنیت دیگران را تهدید می‌کنند.

آقای میلر گفت: "حالتی که تویتر اکنون در آن قرار دارد، به نظر شرکت ها، ادامهٔ اعلانات تجارتی در آن خطرات زیادی دارد."

با کاهش اعلانات ، تویتر باید راه‌های جدیدی را برای کسب درآمد دریابد.

منابع درآمد

اندی وو، استاد رشتهٔ تجارت پوهنتون هاروارد، گفت: "اگر می‌خواهید یک سکوی باز داشته باشید، باید یک شیوه درآمد جدید پیدا کنید. مثلاً از کاربران پول دریافت کنید... و تنها متکی به اعلانات نباشید."

در ماه جولای، تویتر از موجودیت ۲۳۷ میلیون کاربر فعال و قابل درآمد در این شبکه خبر داد و گفت که ۸۰ درصد آنها در بیرون از ایالات متحده اند. در سطح جهان، تویتر از نظر محبوبیت در بین رسانه های اجتماعی جایگاه ۱۵ را دارد.

با توجه به ۴۳۶ میلیون کاربر فعال ماهانهٔ تویتر در مقایسه با ۲.۹ میلیارد کاربر فیسبوک، به اساس شرکت تحقیقاتی ستاتیستا، برخی از تحلیلگران می گویند تغییرات ایجاد شده توسط مسک نیازهای اولیهٔ تویتر است.

این در حالی است که ایلن مسک با راه اندازی یک نظر پرسی از کابران خواست در مورد باقی ماندن او منحیث رییس اجرایی این شرکت نظر بدهند. نتایج این همه پیرسی نشان می‌دهد که مردم از او خواسته اند تا از این سمت کنار برود. اما او تا حال در این خصوص تصميم نگرفته است.

XS
SM
MD
LG