لینک های دسترسی

Breaking News

صدر اعظم بریتانیا برای دیدار با بایدن به امریکا سفر می‌کند


دفتر ریشی سوناک، صدر اعظم بریتانیا روز سه شنبه ٣٠ می (نهم جوزا) اعلام کرد که سوناک هفتۀ آینده به واشنگتن سفر کرده و با جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده دیدار خواهد کرد.

بایدن در ماه مارچ از سوناک دعوت کرده بود که به ایالات متحده سفر کند و قرار است در این دیدار، رهبران دو کشور در مورد همکاری نزدیکتر در زمینۀ رسیدگی به چالش‌های اقتصادی از جمله امنیت زنجیرۀ تدارکات و تغییرات اقلیم صحبت کنند.

سخنگوی ریشی سوناک به خبرنگاران در لندن گفت: "این [سفر] همچنین فرصتی خواهد بود تا مسایل مختلف به شمول حمایت مان از اوکراین به بحث گرفته شود."

بریتانیا یکی از حامیان اوکراین در برابر تهاجم نظامی روسیه بر آن کشور بوده و از فراهم آوری تسلیحات به شمول میزایل‌های دوربرد به کیف خبر داده است.

به همین ترتیب، جو بایدن نیز هفتۀ گذشته در نشست جی‌٧ ضمن تاکید بر حمایت واشنگتن از اوکراین به فراهم آوری جت‌های جنگی اف-١٦ امریکایی به نظامیان اوکراینی توافق کرد.

انتظار می‌رود که مسایل حل ناشده در روابط دو جانبه به شمول تجارت آزاد میان ایالات متحده و بریتانیا در دیدار سوناک و بایدن نیز به بحث گرفته شود، هرچند سخنگوی صدارت بریتانیا گفته است که بحث تجارت آزاد میان دو کشور در اجندای گفتگوی رهبران دو کشور شامل نیست.

XS
SM
MD
LG