لینک های دسترسی

Breaking News

تنش های سرحدی بین بلاروس و پولند شدت یافته است


در پاسخ به اقدام بلاروس، پولند یک حصار فولادی به طول ۱۸۵ کیلومتری به ارتفاع ۵ متر ساخته است و آنرا با سیم خاردار، کمره ها، تجهیزات نظارتی حرارت سنج و حسگرها تجهيز كرده است.
در پاسخ به اقدام بلاروس، پولند یک حصار فولادی به طول ۱۸۵ کیلومتری به ارتفاع ۵ متر ساخته است و آنرا با سیم خاردار، کمره ها، تجهیزات نظارتی حرارت سنج و حسگرها تجهيز كرده است.

تنش‌ها در امتداد مرز پولند و بلاروس پس از ورود دو هلیکوپتر بلاروسی به حریم هوایی پولند شدت گرفته است.

پس از ورود هلیکوپتر‌های بلاروس بر حریم هوایی پولند،‌ اردوى پولند نیروها و هلیکوپترهای جنگی بیشتری را به نزدیکی مرز منتقل کرده است و حرف‌ها در مورد احتمال تهاجم نظامی افزایش یافته است.

ساکنان شهر بيلوويزا پولند در نزدیکی سرحد بلاروس، تخطی‌های سرحدی توسط دو هلیکوپتر نظامی بلاروسی را گزارش کرده اند.

وزارت دفاع پولند این گزارش‌ها را تایید کرده به ناتو اطلاع داده و نیروهای بیشتری را در مرز مستقر کرده است.

ماتيوس موراویسکی، صدر اعظم پولند، می گوید که کشورش دو سال است در مرز پولند و بلاروس گاه گاهى حملات مختلف سایبری را تجربه می کند. موراویسکی می گوید که روسیه و بلاروس با تحریکات خود تنش ها را در امتداد مرز افزایش می دهند.

ماریوس بلاشاک، وزیر دفاع پولند، می گوید که اين كشور نیروها و هلیکوپترهای نظامی بیشتری را برای افزایش آمادگی به مرز اعزام کرده است.

بلاشاک افزود: ''امروز ما درک می کنیم که بلاروس اکنون بخشی از امپراتوری روسیه است. از این رو، حملات مختلف سایبری به پولند قطعا با کرملین هماهنگ می‌شود.''

ساکنان ساحات سرحدی پولند به تاریخ اول اگست گزارش دادند که دو هلیکوپتر بلاروسی در ارتفاع پایین پرواز می کردند.

بلاروس نقض حریم هوایی پولند را رد کرده و در عوض وارسا را متهم کرده است که این اتهامات را برای توجیه تجمع نیروهای خود مطرح می کند.

پولند همچنین روسیه و بلاروس را به استفاده از مهاجران برای بی ثبات کردن پولند و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا متهم می کند و آن را نوعی جنگ متفاوت سایبری می داند.

در پاسخ به اقدام بلاروس، پولند یک حصار فولادی به طول ۱۸۵ کیلومتری به ارتفاع پنج متر ساخته است و آنرا با سیم خاردار، کمره ها، تجهیزات نظارتی حرارت سنج و حسگرها تجهيز كرده است.

ماریس کورنیتا یک رضاکار تیم نجات، می‌گوید که در دو سال گذشته، به بسیاری از مهاجران به شمول ۱۳ هزار شهروند افغانستان که به گفته او، برای عبور غیرقانونی سرحدی فرستاده شده بودند، کمک شده است.

مقامات پولند اکنون هشدار می دهند که جنگجویان گروه واگنر ممکن است با تغيير يونيفورم خود را به عنوان محافظان مرزی بلاروس معرفی کنند و یا هم با عبور غیرقانونی زیر نام مهاجر وارد کشور‌های عضو ناتو شوند.

دولت بلاروس تحریک یک بحران مرزی را رد کرده است اما گفته است که نیروهایش به مهاجران کمک کرده اند تا از مرز پولند عبور کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG