لینک های دسترسی

Breaking News

پولند شمار قوای مسلح خود را دو برابر می‌سازد


پولند می خواهد تا سال ۲۰۳۵ با ترکیبی از سربازان مسلکی و داوطلب، نیروهای نظامی خود را دو برابر ساخته و به ۳۰۰ هزار نفر افزایش دهد.

تهاجم روسیه بر اوکراین، همسایۀ پولند، شمار کثیری از پولندی‌ها را از عرصه‌های مختلف واداشته تا به گونۀ داوطلب به صفوف اردو بپیوندند.

استادان دانشگاه، کارمندان رسانه‌ها، کسبه کاران و محصلین، مردم با پیشینه‌های مختلف کاری، حاضر شده اند به گونۀ داوطلب به نیروهای دفاع ارضی پولند بپیوندند.

نیروی دفاع ارضی پولند، پنجمین و جوانترین بخش نیروی نظامی این کشور را تشکیل می دهد که از زمان تهاجم روسیه بر اوکراین، علاقمندی پیوستن به صفوف آن افزایش یافته است.

اولگا کرافژیسک ماجران، سرباز نیروی دفاع ارضی پولند، به صدای امریکا گفت: "جنگ در اوکراین به ما نشان داد که نیروهای مشابه در اوکراین یک نقش بزرگی را بازی کرد. پس چرا خودمان وارد اردو نشویم."

دگروال گریزگورز پودولسزانسکی، معاون فرماندۀ لوای پنجم نیروی دفاع ارضی پولند، می گوید که تقاضای آموزش در لوای زیر فرمان او افزایش یافته است.

پودولسزانسکی گفت: "پلان داشتیم تا ۸۰۰ سرباز را امسال جذب و آموزش دهیم. اما تا ماه جون وقتی ۲۰۰ داوطلب منتظر مانده بودند و در عین زمان با درک این که در آن سوی مرز شرقی چه اتفاقی می افتد، ما دو صد سرباز دیگر را نیز در آموزش دهی اضافه کردیم و هدف ما این است که ۱۱۰۰ سرباز را امسال آموزش دهیم."

شرط عمده برای پیوستن به نیروهای دفاع ارضی پولند داشتن کم از کم ۱۸ سال سن و تابعیت کشور پولند می باشد.

سبستیان نیکیتیوک که ۱۹ سال دارد، تصمیم گرفته در برنامۀ آموزشی تابستانی شامل شود. او گفت: "اکنون رخصتی هایم را سپری می کنم. یک سال دیگر از مکتبم باقی مانده است. وقتی فارغ شدم می خواهم یک سرباز مسلکی شوم و در بخش امنیت سایبری تحصیل کنم."

نیکیتیوک در میان ۸۰ سرباز جذب شده به اردو قرار دارد که پس از ۱۶ روز تمرینات اساسی برای لوای پنجم دفاع ارضی مازوفیان، یک امتحان نهایی مغلق را سپری می کنند. امتحان شامل پنج بخش است که از شلیک و کمک های اولیه گرفته تا تمرینات تکتیکی را شامل می شود.

کامل سترازالکوفسکی، سرباز استخدام شدهٔ اردو در مورد مشکلات تمرین نظامی گفت: "این تمرینات از لحاظ فزیکی دشوار است. به ویژه اگر کسی از لحاظ جسمانی آماده نباشد. اما باوجودی که ۳۵ ساله استم، می‌توانم از عهدۀ آن برایم."

هیچ کدام از سربازان تازه استخدام شده مجبور به ترک وظایف ملکی شان نیستند. خدمات دفاع ارضی به افراد اجازه می دهد تا زندگی نظامی و ملکی شان را یکجا سازند. افراد علاقمند می‌توانند که تمام اوقات وظیفۀ سربازی را پیش ببرد یا شغل نیمه وقت داشته باشد.

اولگا کرافژیسک ماجران، سرباز نیروی دفاع ارضی پولند در مورد گفت: "در هر ماه دو روز، آخر هفته، سربازان موظف اند به قطعات نظامی بیایند و آموزش ببینند. اما در سایر اوقات آنان می توانند زندگی غیرنظامی شان را قسمی که خواسته باشند پیش ببرند. اما وقتی که برای انجام مسوولیت نظامی احضار می شویم، باید همیشه آماده باشیم."

در حال حاضر ۳۷ هزار سرباز در چارچوب نیروی دفاع ارضی پولند خدمت می‌کنند که ۹۰ درصد آنان وظیفۀ مقطعی دارند. مقامات می گویند که هدف آنان افزایش شمار این سربازان به ۵۰ هزار نفر در چند سال آینده می باشد.

گروه

XS
SM
MD
LG