لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراینی‌ها به پذیرفتن شهروندی روسیه وادار می‌شوند - تحقیق


یک مطالعهٔ جدید که به حمایت ایالات متحده انجام شده، حاکی از آن است که اوکراینی‌هایی که در مناطق اشغال شده توسط روسیه زیست دارند به پذیرفتن شهروندی روسیه وادار می‌شوند.

یافته‌های این مطالعه که روز چهارشنبه دوم اگست (۱۱ اسد) نشر شد، نشان می‌دهد که اوکراینی‌هایی که این دستور را نمی‌پذیرند، با انتقامجویی شدید، به شمول اخراج و زندانی شدن مواجه می‌شوند.

پژوهشگران در پوهنتون یل گفته اند که منحیث بخشی از برنامهٔ مسکو برای تنفیذ صلاحیت بر اوکراینی‌ها، باشندگان لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به گونهٔ‌ سیستماتیک هدف قرار داده می‌شوند تا هویت اوکراینی‌ از آنان گرفته شود.

میخایل میشوستن، صدر اعظم روسیه، در ماه می گفت که مسکو از ماه اکتوبر به اینسو در این مناطق به ۱.۵ میلیون نفر پاسپورت‌های روسی توزیع کرده است.

این گزارش حاکی است که بر اساس فرامینی که توسط ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، امضا شده است، اوکراینی‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند تا پاسپورت روسی بگیرند، اقدامی که "تخطی از قوانین بشری بین المللی است".

در این گزارش آمده است: "اوکراینی‌ها در مناطق اشغال شد که نمی‌خواهند شهروندی روسیه را بگیرند با تهدید، ارعاب، محدودیت به کمک‌های بشری و نیازمندی ابتدایی و همچنان احتمال زندان یا اخراج مواجه می‌شوند – این همه برای این طرح شده است تا آنان مجبور شده شهروند روسیه شوند."

ناتنیل ریموند، رییس اجرایی لابراتوار پژوهش بشری در فاکولتهٔ صحت عامهٔ پوهنتون یل گفت: "آنچه مورد نگرانی است این است که این اقدام، اساساً تخطی از کنوانسیون‌های هاگ و ژنیو را نشان می‌دهد. این بسیار گسترده بوده و جریان دارد."

او افزود که اوکراینی‌هایی که در مناطق زیر کنترول روسیه زندگی می‌کنند، گزینهٔ دیگر جز پذیرش شهروندی روسیه را ندارند.

ریموند افزود که ولادیمیر پوتین که توسط محکمهٔ بین المللی جرایم به اخراج کودکان اوکراینی و اشغال خاک اوکراین رسماً متهم شده است، مسوول نقض این کنوانسیون‌ها است.

اما کرملین گفته است که تصمیم محکمهٔ هاگ "نشانه‌ای از خصومت آشکار علیه روسیه و شخص پوتین" است.

گزارش در مورد مجبور شدن اوکراینی‌ها برای پذیرش شهروندی روسیه، منحیث بخشی از برنامهٔ نظارتی از تنش، به حمایت وزارت خارجهٔ ایالات متحده توسط لابراتوار پژوهش بشری فاکولتهٔ صحت عامهٔ پوهنتون یل ترتیب و نشر شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG