لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار یونیسف در مورد گسترش مرض کولرا در یمن


تا حال بیش از ۱۲۰۰ نفر به دلیل ابتلا به مرض کولرا در یمن جان های شان را از دست دادند
تا حال بیش از ۱۲۰۰ نفر به دلیل ابتلا به مرض کولرا در یمن جان های شان را از دست دادند

صندوق پولی ملل متحد برای کودکان یا یونیسف هشدار می دهد که اگر وضعیت کولرا در یمن جنگ زده ادامه یابد،تا ماه آگست ۲۰۱۷ شماری افرادیکه به این مرض مبتلا خواهند شد، به۳۰۰ هزار کودک خواهد رسید.

یونیسف گزارش داده است که شمار افرادیکه که تا حال به کولرا مبتلا شده اند به ۲۰۰ هزار نفر میمی رسد و از آن جمله بیش از ۱۲۰۰ آنان به دلیل ابتلا به کولرا، جان های شان را از دست داده اند.

یونیسف همچنین گفته است که جلوگیری از شیوع مرض کولرا در یمن بی نهایت دشوار است، زیرا سیستم صحی در آن کشور تقریباً از بین رفته است؛ آب آشامیدنی و سیستم بهداشتی آن در حال از بین رفتن است.

علاوه بر آن، در گزارش یونیسف آمده است که کارمندان صحی که وظیفۀ شان مواظبت از مریضان است، آنان مصروف جمع آوری زباله ها اند، زیرا معاشات آنان از شش ماه به این سو پرداخت نشده است.

به گفتۀ مریتکسل ریلانو، نمایندۀ یونیسف در یمن، با وجود موانع، یونیسف توانسته است در قسمت کاهش مرض کولرا و مرگ و میر ناشی از آن در بخش های از آن کشور، پیشرفت داشته باشد.

خانم ریلانو که در صنعا، پایتخت یمن، مصروف کار است، گفته است که یونیسف و شرکای آن توانسته اند تا در قسمت جلوگیری از شیوع کولرا مردم آن کشور را در برخی مناطق کمک کنند.

خانم ریلانو همچنین گفته است تیم کاری یونیسف به خانه های مردم میرود و منابع تهیه آب آنان را ارزیابی می کند و در صورت ضرورت برای خانواده بسته های کلورین توزیع می کند و در عین حال برای آنان تفهیم می کند تا چگونه از ابتلا به کولرا، جلوگیری کنند.

علاوه بر امراض مدهش مثل کولرا، مردم یمن در چندین سال گذشته با جنگ و فقر دست و پنجه نرم می کنند و حال با مشکل قحطی نیز مواجه اند.

از سال ۲۰۱۴ میلادی یعنی زمانیکه حکومت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن، توسط شورشیان حوثی از قدرت خلع گردید، تا حال بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در آن کشور کشته شده است؛ بیش از سه میلیون یمنی از خانه های شان بی جا شده اند و در نهایت بخش اعظم زیر بنا های آن کشور به شمول مراکز صحی، از بین رفته است.

XS
SM
MD
LG