لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: روسیه مانع کمک‌رسانی به قربانیان شکست بند کاخوفکا می‌شود


شماری از مردم در مناطق زیر کنترول نیروهای روسیه که از شکست سد کاخوفکا متاثر شده اند
شماری از مردم در مناطق زیر کنترول نیروهای روسیه که از شکست سد کاخوفکا متاثر شده اند

ملل متحد روز یکشنبه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) روسیه را متهم کرد که هنوز مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به افرادی می‌شود که در اثر تخریب بند آب کاخوفکا متاثر شده اند.

سد کاخوفکا به تاریخ ششم جون تخریب شد. شکست این بند آب موجب شد تا بخش‌های عظیمی از منطقهٔ خرسون که زیر کنترول روسیه و اوکراین است، زیر آب شود و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شوند. شکست این سد همچنین ترس از یک فاجعهٔ محیط زیست را برانگیخته است.

دنیز براون،‌ سخنگوی کمک‌های بشری ملل متحد برای اوکراین، گفته است که این سازمان از حکومت روسیه درخواست کرده تا اجازهٔ دسترسی به این منطقه را بدهد، اما مقام‌های مسکو تا اکنون این تقاضا را رد کرده اند.

بروان گفت که ملل متحد به خاطر کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان به شمول کسانی که در اثر تخریب بند کاخوفکا متاثر شده اند و به کمک‌های عاجل نیاز دارند، در حد توان تلاش خواهد کرد، صرف نظر از اینکه این افراد در کجا استند.

او همچنین افزود: ''ما از مقام‌های روسیه می‌خواهیم که مطابق قوانین بین المللی بشردوستانه بر تعهدات خود عمل کنند."

مقام‌ها روز شنبه در مناطق تحت کنترول نیروهای روسیه گفتند که شمار کشته شدگان ناشی از شکست سد کاخوفکا به ۲۹ نفر افزایش یافته است. اما مقام‌ها در کیف، پایتخت اوکراین، گفته اند که شمار کشته شدگان به ۱۶ نفر می‌رسد و ۳۱ نفر دیگر هنوز هم ناپدید اند.

مقام‌های اوکراینی، مسکو را به منفجر کردن سد کاخوفکا که در امتداد دریای دنیپرو موقعیت دارد، متهم کرده اند، اما روسیه؛ کیف را متهم به تخریب این سد کرده است.

XS
SM
MD
LG