لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا تعزیرات جدیدی بر کوریای شمالی را اعلام کرد


انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، روز جمعه هفتم اکتوبر (۱۵ میزان) تعزیرات جدید را بر کوریای شمالی اعلام کرد.

این تعزیرات جدید ایالات متحده پس از آن اعلام شد که کوریای شمالی در۱۲ روز گذشته، شش بار میزایل‌های بالستیک‌اش را آزمایش کرد، میزایل‌های که به گفته‌ٔ بلینکن "بی سابقه در سرعت، مقیاس و دامنه خود " بودند.

پیونگ یانگ آخرین بار دو میزایل بالستیک کوتاه برد خود را روز پنجشنبه ششم اکتوبر (۱۴ میزان) در حالی آزمایش کرد که دپلومات‌ها در شورای امنیت ملل متحد در عقب در‌های بسته در مورد چگونگی پاسخ به آزمایش میزایل‌های بالستیک کوریای شمالی بحث می کردند.

کوریای شمالی به تاریخ چهارم اکتوبر سال روان میلادی نیز یک میزایل جدید بالستیک را آزمایش کرد که به گفتهٔ‌ لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی و گارد ساحلی جاپان،‌ این میزایل از فراز جاپان عبور کرد و در اوقیانوس آرام فرود آمد.

وزیر خارجهٔ ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای روز جمعه گفت که کوریای شمالی تنها در سال روان میلادی ۴۱ میزایل بالستیک از جمله شش میزایل قارهٔ پیمای خود را آزمایش کرده است.

بلینکن در این اعلامیه همچنین گفته است که امریکا در پاسخ به آزمایش میزایل‌های بالستیک، تعزیرات را بر دو شخصیت حقیقی و سه شخصیت حکمی وضع کرده است که در فعالیت صادرات پطرول به دخیل بوده اند و پیونگ یانگ از این پطرول وارداتی در توسعهٔ برنامهٔ تسلیحاتی خود استفاده کرده است.

به گفتهٔ بلینکن، تعزیراتی که از سوی دفتر کنترول سرمایه‌های خارجی وزارت مالیهٔ ایالات متحده بر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی کوریای شمال وضع شده است، شامل شرکت شرق جدید حمل و نقل (نیو ایسترن شیپینگ سو لتد) و افرادی به نام‌های کويک کی سنگ و چن شيه هوان می‌شود. این شخصیت‌ها در انتقال پطرول تصفیه شده به کوریای شمالی دخیل بوده اند.

بلینکن در این اعلامیه گفته است که "ایالات متحده پیام واضح ارسال می‌کند که بر ضد کسانیکه از توسعه تسلیحات نظامی کوریای شمالی حمایت می‌کنند، اقدام خود را ادامه می دهیم."

کوریای شمالی به دلیل برنامه‌های میزایل‌های بالستیک و انکشاف تسلیحات هسته‌ای‌اش از چندین دهه به اینسو،‌ با تعزیرات شدید بین المللی مواجه بوده است.

کوریای شمالی در اوایل ماه سپتمبر در مورد قانون تسلیحات هسته‌ای خود تجدید نظر کرد و گفت که هیچگاهی از سلاح هسته‌ای خود دست برنخواهد داشت.

XS
SM
MD
LG