لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: در مورد گزارش‌های تجاوز جنسی بر دو زن در هند عمیقاً نگرانیم


وزارت خارجهٔ ایالات متحده روز یکشنبه ۲۳ جولای (اول اسد) گفت که به خاطر گزارش‌ها در مورد تجاوز جنسی بر دو زن در ایالت مانیپور هند عمیقاً نگران است.

ویدیوی دو زن برهنه در این ایالت هند که درگیر درگیری‌های قومی است در شبکه‌های اجتماعی به گونهٔ‌ گسترده نشر شده است. بر اساس گزارش‌ها ظاهراً گروهی از افراد پس از تجاوز جنسی بر این دو زن آنان را برهنه کرده و در یک جاده مجبور به قدم زدن می‌کنند.

این حادثه بیش از دوماه پیش اتفاق افتاده است، اما پس از آنکه هفتهٔ گذشته در رسانه‌‌های اجتماعی همگانی شد، توجه مردم را در داخل و خارج از هند به خود جلب کرد.

مقام‌های پولیس هند گفته اند که در پیوند با این رویداد، شماری از مظنونین را بازداشت کرده اند.

یک سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده این رویداد را "ظالمانه" و "وحشتناک" توصیف کرد و گفت که ایالات متحده تسلیت خویش را به قربانیان این رویداد ابراز می‌دارد.

قربانیان این رویداد دو زن ۲۱ ساله و ۱۹ ساله اند و این حادثه در حالی صورت گرفت که مانیپور شاهد درگیری‌ها میان اقوام کوکی و مییتی است.

قوم مییتی که در مانیپور اکثریت است، امتیازاتی را به دست آورده که بر اساس آن سهمیهٔ مشخصی از وظایف دولتی و فرصت‌های تحصیلی در کالج‌ها به اعضای آن فراهم می‌شود. قومی کوکی مسیحی در برابر این تصمیم دست به اعتراض زد و به گفتهٔ آنان این امر سبب شد که اعضای این قوم هدف قرار گیرند.

شماری از اعضای قوم کوکی می‌گویند که اعضای اقوام دیگر آنان را در هر کجایی که می‌یابند هدف قرار می‌دهند و ادعا کردند که پولیس نیز با آنان کمک نمی‌کند.

در جریان خشونت‌های قومی در این ایالت تا اکنون ۱۲۵ نفر کشته شده و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر مجبور به ترک منازل شان شده اند.

دهلی جدید برای جلوگیری از خشونت‌ها هزاران شبه‌نظامی و نیروهای اردو را به این ایالت اعزام کرده است. با آنهم، خشونت‌های پراکنده و کشتار‌ها در این ایالت ادامه دارد.

سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده گفت که واشنگتن خواستار حل صلح آمیز این خشونت‌ها بوده و از مقامات هندی می‌خواهد که به نیازمندی‌های بشری در این ایالت پاسخ داده و از تمامی گروه‌‌های قومی، منازل مسکونی و عبادتگاه‌ها محافظت کنند.

نردندرا مودی، صدر اعظم هند، هفتهٔ گذشته تعرض به این دو زن را تقبیح کرده و آنرا مایهٔ "شرمساری" خواند و تعهد کرد که در این راستا اقدام جدی را روی دست خواهد گرفت.

اما مخالفین سیاسی مودی می‌گویند که گروه‌های تندرو هندو که از حمایت حکومت مودی برخوردارند بیشتر در این خشونت‌ها دست دارند.

XS
SM
MD
LG