لینک های دسترسی

Breaking News

جرایم ناشی از نفرت در امریکا افزایش یافته است


بر اساس آمار مرکز مطالعۀ نفرت و افراط‌گرایی، جرایم ناشی از نفرت در شهرهای بزرگ ایالات متحده در نیمۀ نخست سال ۲۰۲۲، در مقایسه با دو سال پیش، افزایش یافته است.

اطلاعات گردآوری شده از ادارات پولیس ۱۵ شهر بزرگ ایالات متحده که جمعیت مجموعی آن به ۲۵.۵ میلیون نفر می‌رسد، نمایانگر افزایش جرایم ناشی از نفرت در این شهرها است.

ادارۀ تحقیقات فدرال ایالات متحدۀ امریکا جرم ناشی از نفرت را این گونه تعریف کرده است: "تخلف جنایی بر ضد یک شخص یا ملکیت که قسماً یا کلاً از تعصب مهاجم بر ضد یک نژاد، دین، معلولیت، گرایش جنسی، قومیت، جنسیت یا هویت جنسی ناشی شده باشد".

جرایم ناشی از نفرت در ایالات متحده در چند سال اخیر پیهم رو به افزایش بوده است که احساسات ضد آسیایی تباران در جریان همه‌گیری کووید۱۹ و ضدیت با سیاه پوستان به ویژه پس از تظاهرات به کشته شدن جورج فلوید در بازداشت پولیس، را می‌توان به عنوان دو عامل عمدۀ آن برشمرد.

در صورتیکه جرایم ناشی از نفرت در ایالات متحده تا پایان سال روان همچنین افزایش یابد، این چهارمین سال پیهم خواهد بود که شاهد افزایش این جرایم می‌باشد.

اروشا گوردون، عضو "کمیتۀ وکلا برای حقوق مدنی بر بنیاد قانون" می‌گوید که اطلاعات و آمار دست داشته در مورد جرایم ناشی از نفرت با شمار واقعی جرایم مطابقت نداشته و کمتر است.

براین لیوین، رییس مرکز مطالعۀ نفرت و افراط‌گرایی، بر اساس آمار ابتدایی پیش‌بینی می‌کند که امسال شمار جرایم ناشی از نفرت در شهرهای بزرگ ایالات متحده افزایش چشمگیر خواهد داشت، هرچند ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا تا کنون گزارشی را در این مورد نشر نکرده است و مشخص نیست که چه زمانی این گزارش را نشر خواهد کرد.

سیاهپوستان، یهودیان، اقلیت‌های جنسی و باشندگان کشورهای امریکای لاتین از جمله کسانی اند که امسال بیشتر از دیگران هدف جرایم ناشی از نفرت قرار گرفته اند.

حملات بر امریکایی‌های آسیایی تبار که در جریان همه‌گیری کووید۱۹ به گونۀ چشمگیر افزایش یافته بود، امسال در چندین شهر بزرگ ایالات متحده کاهش یافته است، طوریکه این حملات در نیویارک ۴۸ درصد و در لاس انجلس ۱۷ درصد کاهش یافته است.

همچنین حملات بر ضد مسلمانان در امریکا که پس از حملات دهشت افگنی ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ همواره بلند بود، امسال نسبت به گذشته کاهش یافته است.

جرایم ناشی از نفرت در ایالات متحده همواره در نیمۀ دوم سال رو به افزایش بوده است. امسال که قرار است انتخابات میان‌دوره‌ای کانگرس ایالات متحده در ماه نومبر برگزار شود، کارشناسان هشدار می‌دهند که جرایم ناشی از نفرت در اواخر سال افزایش خواهد یافت.

خانم گوردون گفت: "در اغلب موارد دیده می‌شود که جرایم ناشی از نفرت زمانی افزایش می‌یابد که لفاظی‌های سیاسی شدت کسب کند."

افزایش حملات علیه امریکایی‌های آسیایی‌تبار در جریان همه‌گیری کووید۱۹ سبب شد که کانگرس ایالات متحده سال گذشته قانونی را برای مبارزه با جرایم ناشی از نفرت تصویب کند. جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده این قانون را در ماه می ۲۰۲۱ توشیح کرد.

XS
SM
MD
LG