لینک های دسترسی

Breaking News

اعضای مجلس نمایندگان کانگرس امریکا نتوانستند رییس مجلس را انتخاب کنند


کیوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده
کیوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده

اعضای مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحدهٔ امریکا روز سه شنبه سوم جنوری (۱۳ جدی) در انتخاب رییس جدید مجلس پس از آن ناکام شدند که گروهی از قانونگذاران محافظه کار به نامزدی کیوین مک‌کارتی برای رهبری مجلس رای رد دادند.

مجلس کنونی که ۱۱۸مین مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده است، برای نخستین بار در صد سال گذشته نتوانسته است که موفق به انتخاب رییس خود شود.

در انتخابات میان‌دوره‌ای سال گذشته حزب جمهوریخواه توانست اکثر کرسی‌های مجلس نمایندگان را کسب کند و بر این اساس در دو سال آینده ریاست مجلس و کمیته‌های فرعی آن را قانونگذاران جمهوریخواه عهده دار خواهند بود.

در سه دور رای گیری، کیوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان نتوانست رای لازم را برای کسب ریاست مجلس به دست آرد. کم از کم ۲۰ عضو جمهوری‌خواه محافظه کار با نامزدی مک‌کارتی برای سمت ریاست مجلس مخالفت کردند.

سکات پری، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان گفت: "مردی که می‌خواهد رییس این مجلس شود موافق است که واشنگتن شکسته است. او این اظهارات را در یادداشت‌های اخیر خود بیان کرده است. نکتهٔ جالب این است که در ۱۴ سال رهبری خود او تقریباً هیچ کاری برای ایجاد تغییر انجام نداده است."

الیس استفنیک، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان کانگرس امریکا گفت: "همه مردم این ملت بزرگ با صدای بلند و واضح گفته اند که راه جدیدی می‌خواهند. آنان راهی می‌خواهند که از اجندای چپ رادیکال جلوگیری کند، جو بایدن پاسخگو باشد و امریکا را نجات دهد."

قانونگذاران محافظه کار که مخالف نامزدی مک‌کارتی برای کرسی ریاست مجلس نمایندگان اند، به جیم جردن، نمایندهٔ محافظه کار جمهوری‌خواه رای دادند.

تمامی ۲۱۲ عضو دموکرات مجلس نمایندگان به حکیم جفریس برای ریاست مجلس رای دادند.

پیت آگیلر، عضو دموکرات مجلس نمایندگان، در مورد نامزدی جفریس گفت: "برای اولین بار در تاریخ ما، یک سیاه‌پوست لاتین تبار برای رهبری این مجلس نامزد شده است."

اما اکنون که کیوین مک کارتی نتوانست ۲۱۸ رای لازم را به دست آورد، ممکن است نامزد دیگر جمهوری‌خواه در برابر حکیم جفریس قرار گیرد.

تا زمانی که رهبران دو حزب عمده - دموکرات و جمهوریخوه - در مجلس نمایندگان انتخاب نشوند، اعضای مجلس نمی‌توانند سوگند یاد کنند و هیچ عضو یا کمیته‌ای نمی تواند شروع به کار کند.

مجلس نمایندگان روز چهارشنبه بار دیگر جلسهٔ رای‌گیری را برای انتخاب رییس این مجلس برگزار می‌کند.

XS
SM
MD
LG