لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا فروش سیستم‌های راکتی دافع هوا به عربستان و امارات را منظور کرد 


ایالات متحده منظوری فروش سیستم‌های راکتی دافع هوا به عربستان سعودی و امارات متحدهٔ عرب به ارزش بیش از پنج میلیارد دالر را اعلام کرد.

منظوری این معاملهٔ تجارتی دو هفته پس از ملاقات جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده با رهبران این دو کشور اعلام شد. گفته شده است که هدف سفر رییس جمهور امریکا به منطقه، بهبود روابط کشیده با عربستان و امارات متحدهٔ عرب بود؛ کشورهای که با تهدید جدی ایران رو به رو اند.

وزارت خارجهٔ امریکا گفت که عربستان سعودی ۳۰۰ سیستم راکتی دافع هوا نوع پتریوت را خریداری خواهد کرد. این سیستم توانایی از بین بردن میزایل‌های دوبرد بالستیک، میزایل‌های کروز و طیاره‌های جنگی را دارد.

بر اساس معلومات وزارت خارجهٔ ایالات متحده، ارزش میزایل‌ها، تجهیزات، تعلیمات طرز استفاده و پرزه‌جات آن به بیش از سه میلیارد دالر می‌رسد.

عربستان سعودی در این اواخر با تهدید راکتی شورشیان حوثی یمن نیز مواجه است؛ گروهی که از ایران تجهیزات و تکنالوژی دریافت می‌کند.

این وزارت همچنان گفته است که سیستم راکتی دافع هوا پتریوت از عربستان سعودی در مقابل طیاره‌های بی سرنشین شورشیان حوثی و حملات میزایل‌های بالستیک بر ساحات غیرنظامی و زیربنا‌های کلیدی این کشور دفاع خواهد کرد.

در کنار این، ایالات متحده سیستم‌های میزایل زمین به هوای نوع تاد (THAAD) را به امارات متحدهٔ عرب به فروش خواهد رساند که ارزش مجموعی آن به ۲.۲۵ میلیارد دالر می‌رسد.

امارات متحده عرب نیز در این اواخر مورد حملات راکتی شورشیان حوثی یمنی قرار گرفته است؛ حملاتی که قسماً توسط سیستم دفاعی، نصب شده در یک پایگاه نظامی امریکایی در این کشور، دفع شده است.

مقامات امریکایی گفته اند که دسترسی امارات متحدهٔ عرب به این تسلیحات، قابلیت این کشور را در مقابل تهدیدات میزایل‌های بالستیک کنونی و آینده بهبود خواهد بخشید و اتکای آنرا بر نیروهای امریکایی کاهش خواهد داد.

XS
SM
MD
LG