لینک های دسترسی

Breaking News

ارتباط با حزب‌الله؛ امریکا دو شرکت لبنانی را درج فهرست سیاه کرد


ایالات متحدۀ امریکا یك شهروند لبنان و دو شركت مستقر در آن کشور را به خاطر داشتن ارتباط با گروه شیعۀ حزب‌الله که از سوی ایران حمایت می‌شود، تحریم و درج فهرست سیاه کرد.

وزارت مالیۀ ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۷ سپتمبر (۲۷ سنبله ) با نشر بیانیه‌ای گفته است که شرکت مشورتی آرچ و شرکت ساختمانی میمار مستقر در لبنان را به خاطر پنهان کردن انتقال پول به حساب‌های گروه حزب‌الله که باعث رشد رهبری این گروه می‌شود، درفهرست سیاه قرار داده است.

همچنین سلطان خلیفه اسعد، که به گفته وزارت مالیۀ امریکا، یک مقام ارشد شورای اجرایی حزب‌الله است، نیز تحریم شده است.

در این بیانیه از قول ستیفن منوچن، وزیر مالیۀ امریکا آمده است: " از طریق سو استفاده حزب‌الله از اقتصاد لبنان و مقامات فاسد لبنانی، به شرکت‌های مرتبط با سازمان‌های تروریستی قراردادهای دولتی داده می‌شود. "

او افزود: "ایالات متحده همچنان متعهد به هدف قرار دادن حزب‌الله و حامیان آن است زیرا آنها از منابع لبنان برای غنی ساختن رهبران خود سو استفاده می‌کنند در حالی که مردم لبنان از خدمات ناکافی رنج می برند."

بر اساس این اقدام وزارت مالیۀ امریکا، دارایی‌های شاملین این فهرست در ایالات متحده مسدود شده و امریکایی‎ها از معامله کردن با آنان منع شده اند.
در بیانیهٔ وزارت مالیۀ امریکا همچنین آمده است که کسانی که معاملات مشخصی را با این شرکت‌ها و افراد انجام می‌دهند نیز در معرض خطر تحریم قرار دارند.

در یک اقدام دیگر در اوایل ماه جاری، ایالات متحده دو وزیر پیشین دولت لبنان را به اتهام کمک به حزب‌الله نیز در فهرست سیاه قرار داد و از اقدامات بیشتر علیه این گروه هشدار داد.

پانزده سال پس از ترور رفیق الحریری، صدر اعظم لبنان، گروه تا گلو مسلح حزب‌الله برای تبدیل شدن به قدرت اصلی در کشوری که در نتیجهٔ بحران های ویرانگر در حال سقوط است، رشد کرده است.

بانک‌های لبنان فلج شده اند، پول لبنان ارزش خود را از دست داده و تنش‌های فرقه‌ای در حال رشد است. علاوه بر اینها انفجار مهلک ماه گذشته در بندر بیروت سبب کشته شدن ۱۹۰ نفر و وارد کردن خسارت حدود ۴.۶ میلیارد بر اقتصاد علیل آن کشور شد.

XS
SM
MD
LG