لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: اسراییل بین غیرنظامیان فلسطینی و تندروان حماس تفکیک کند


محله‌ای در نواز غزه که هدف حملات هوایی نظامیان اسراییلی قرار گرفته است.
محله‌ای در نواز غزه که هدف حملات هوایی نظامیان اسراییلی قرار گرفته است.

مشاور امنیت ملی قصر سفید می‌گوید که اسراییل باید هرآنچه در توان دارد برای محافظت از مردم بی‌گناه در غزه به کار بسته و بین تندروان حماس و غیرنظامیان فلسطینی تفکیک قایل شود.

جیک سولیوان روز یکشنبه ۲۹ اکتوبر (هفتم عقرب) در صحبت با شبکهٔ خبری سی‌ان‌ان گفت: "آن‌گونه که پیش از این هم گفته‌ام و رییس جمهور [جو بایدن] هم گفته است، اسراییل تدابیر لازم را برای تفکیک بین حماس که از مردم فلسطین نمایندگی نمی‌کند، و غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی، روی دست گیرد."

سولیوان افزود که رییس جمهور جو بایدن اواخر روز یکشنبه با بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، از طریق تلیفون صحبت کرده و بار دیگر بر این موقف ایالات متحده تاکید خواهد کرد که غیرنظامیان باید محافظت شوند.

پس از آنکه گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کرد و نزدیک به ۱۴۰۰ نفر را کشت، حکومت اسراییل نوار غزه را که حماس در آن مستقر است، محاصره کرده و این ساحه را آماج حملات پیهم هوایی و زمینی قرار داده است.

مقام‌های فلسطینی گفته‌ اند که تا کنون در حملات اسراییل بر غزه بیش از ۸۰۰۰ نفر کشته شده اند که نصف قربانیان را کودکان تشکیل می‌دهند.

مشاور امنیت ملی قصر سفید همچنین بر حماس اتهام وارد کرد که نمی‌گذارد شهروندان امریکا و سایر کشورها از غزه بیرون شوند. تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ شهروند امریکا هم اکنون در غزه گیر مانده اند.

سولیوان گفت: "این واقعیت دارد که مصر آماده است که شهروندان امریکا و دیگر اتباع خارجی از طریق گذرگاه رفح از غزه وارد مصر شوند. اسراییل هم با این موضوع مشکل ندارد. حماس مانع خروج آنان [شهروندان خارجی] می‌شود و یک سری تقاضاهایی دارد. نمی‌خواهم در اینجا به جزییات تقاضاهای [حماس] بپردازم، اما این موضوع بحث در مذاکرات جاری است."

اردوی اسراییل گفته است که حملات زمینی خود را به غزه گسترش و حملات هوایی خود را نیز تشدید می‌بخشد، هشداری که نگرانی‌ها را در مورد مصوونیت غیرنظامیان و گروگان‌هایی که در بند حماس اند، ایجاد کرده است.

گروه حماس در جریان حمله بر اسراییل، نزدیک به ۲۰۰ نفر را گروگان گرفتند که در میان آن شهروندان امریکا و سایر کشورها نیز شامل اند.

این مطلب برگرفته از مصاحبهٔ جیک سولیوان با تلویزیون سی‌ان‌ان است.

گروه

XS
SM
MD
LG