لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: کیم جونگ اون انتظار دیدار تسلیحاتی با پوتین را دارد


مقامات قصر سفید روز دوشنبه چهارم سپتمبر (۱۳ سنبله) گفتند که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، انتظار دارد تا در مورد مسایل تسلیحاتی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، تعامل دپلوماتیک داشته باشد.

ادرین واتسن، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید، گفت: "قسمی که ما به طور آشکارا هشدار داده ایم، مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و جمهوری دموکراتیک کوریای شمالی به طور فعالانه در حال پیشرفت است."

واتسن همچنین گفت که ایالات متحده از کوریای شمالی خواسته است تا مذاکرات تسلیحاتی خود با روسیه را متوقف کند و پیونگ یانگ به تعهدات عمومی خود مبنی بر عدم ارایه یا فروش تسلیحات به روسیه، پابند بماند.

یک هفته قبل از این، قصر سفید اعلام کرد که روسیه با کوریای شمالی به گونهٔ سری، اما فعالانه در تعامل است و هدف روسیه دستیابی به طیف وسیعی از مهمات و تدارکات برای جنگ مسکو در اوکراین است.

پیش از این، جان کربی، سخنگوی مشاور امنیت ملی ایالات متحده، گفت با آنکه کوریای شمالی بار‌ها فراهم‌آوری راکت‌های سرشانه‌ای را برای گروه واگنر، شرکت خصوصی امنیتی روسیه، رد کرده است، پیونگ یانگ این راکت‌ها را سال گذشته برای مسکو ارسال کرد.

سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، ماه گذشته به کوریای شمالی سفر کرد و خواستار خریداری تسلیحات اضافی از پیونگ یانگ شد.

بر اساس گزارش روزنامهٔ نیویارک تایمز، مقامات امریکایی می‌گویند که کیم جونگ اون که به ندرت به خارج از کشورش سفر می‌کند، احتمالاََ در ماه جاری میلادی به منطقهٔ ولادی وستک واقع در سواحل اقیانوس آرام روسیه که در نزدیکی کوریای شمالی موقعیت دارد، سفر کند و در آنجا با رییس جمهور پوتین ملاقات کند.

گروه

XS
SM
MD
LG