لینک های دسترسی

Breaking News

اشاره امریکا به حضور نا محدود در سوریه


ریکس تیلرسن، وزیر خارجه ایالات متحده به حضور نظامی نا محدود کشورش در سوریه اشاره کرد.

آقای تیلرسن گفت که ادامه حضور امریکا در سوریه بخش از استراتیژی وسیعتر واشنگتن به منظور جلوگیری از ظهور مجدد داعش، زمینه سازی برکناری بشارالاسد از قدرت از طریق راه های دیپلوماتیک و محدود ساختن نفوذ ایران در منطقه می باشد.

وزیر خارجه امریکا همچنین خواستار "حوصله مندی" در پیوند به برکناری بشارالاسد از قدرت شد. این اظهار نظر وزیر خارجه امریکا نشان می دهد که روسیه و ایران توانسته اند موقف رئیس جمهور اسد را تقویت کنند و احتمالاً او به زودی از قدرت برکنار نخواهد شد.

ایالات متحده در سوریه حدود دو هزار نیروی نظامی دارد و تمدید این حضور نظامی ممکن منجر به تعریف مجدد ماموریت نظامی امریکا در سوریه شود.

وزیر خارجه امریکا افزود که استراتیژی جدید واشنگتن در قبال سوریه بیشتر روی تلاش های دیپلوماتیک متمرکز خواهد بود.

نیرو های امریکایی در سوریه تا کنون چندین بار از سوی نیرو های حکومت سوریه و نیرو های تحت حمایت ایران در آن کشور تهدید شده اند و سربازان امریکایی سال گذشته چند طیاره بی پیلوت ایرانی و یک طیاره جت اردوی سوریه را سقوط دادند.

ریکس تیلرسن در یک سخنرانی در دانشگاه استنفورد با ارایه جزییات بیشتر در مورد استراتیژی جدید واشنگتن در قبال سوریه گفت که خروج نیرو های امریکایی از سوریه سبب تقویت حضور ایران در سوریه خواهد شد.

او همچنان از کشور های جهان خواست تا فشار های اقتصادی را بر حکومت بشارالاسد افزایش بدهند اما کمک های شان را به مناطق که از کنترول داعش آزاد شده، بیشتر سازند.

آقای تیلرسن گفت برگزاری انتخابات آزاد و شفاف که در آن سوری های که خارج از کشور شان به سر می برند، نیز اشتراک کرده بتوانند "منجر به برکناری دایمی اسد و خانواده او از قدرت" خواهد شد.

تیلرسن اضافه کرد که تغییر در رهبری سیاسی حکومت سوریه خواهد آمد اما به گفته او آوردن این تغییر زمانگیر خواهد بود.

هادی البحره، عضو یک گروه مخالف بشارالاسد با استقبال از اظهارات ریکس تیلرسن، خواستار ارایه جزییات بیشتر در مورد استراتیژی جدید واشنگتن برای سوریه شد.

او گفت که این نخستین بار است که امریکا به صراحت می گوید که آن کشور در سوریه منافع دارد و آماده دفاع از آن منافع است.

XS
SM
MD
LG