لینک های دسترسی

Breaking News

مردی که جو بایدن را تهدید کرده بود به ضرب گلوله کشته شد


یک باشندهٔ ایالت یوتا که علیه جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، پیام تهدید‌آمیز نشر کرده بود، از سوی کارمندان بیروی تحقیقاتی فدرال به ضرب گلوله کشته شد.

مقامات در یوتا روز چهارشنبه نهم اگست (۱۸ اسد) گفتند که این رویداد در حالی اتفاق افتاد که رییس جمهور به این ایالت سفر می‌کند.

کارمندان بیروی تحقیقاتی فدرال (اف‌بی‌آی) گفتند که آنان تلاش داشتند کریگ دیلو رابرتسن را در منزل وی در شهر لیک ستی بازداشت کنند که گلوله‌باری به وقوع پیوست. جزییات بیشتری در مورد این رویداد منتشر نشده است.

بر اساس اسناد محکمه، رابرتسن روز دوشنبه در یک پست آنلاین نوشته بود که خبر شده است جو بایدن به یوتا می‌رود و وی پلان داشت لباس پلنگی یافت کرده و به نوشتهٔ خودش"گرد و خاک را از تفنگ نشانزنی ام۲۴ پاک" کند.

تحقیق کنندگان گفته اند که بر اساس این پیام، طوری به نظر می‌رسید که این باشندهٔ لیک ستی یک تفنگ نشانزنی دوربرد و چندین میل اسلحهٔ دیگر داشت.

در یک پیام دیگر، رابرتسن خود را از حامیان دونالد ترمپ معرفی کرده بود.

رابرتسن روز سه‌شنبه به سه فقرهٔ جرمی، به شمول تهدید علیه رییس جمهور متهم شده بود.

این مرد، سارنوال منهاتن، وزیر عدلیه و لوی سارنوال نیویارک را نیز تهدید کرده بود.

مقامات گفتند که رابرتسن در ماه سپتمبر سال ۲۰۲۲ در یک پوست فیسبوک نگاشته بود "زمان برای ترور یک یا دو رییس جمهور مناسب است. نخست جو و سپس کاملا!!!".

بر اساس اسناد محکمه، برای وی هیچ وکیل مدافع معرفی نشده بود.

رییس جمهور ایالات متحده که سرگرم سفر‌اش به غرب ایالات متحده است، روز چهارشنبه را در نیومکسیکو سپری کرد و قرار است شام این روز به یوتا برود.

گروه

XS
SM
MD
LG