لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها نفر در گلوله‌باری‌های چند روز اخیر در ایالات متحده کشته و زخمی شدند


خشونت‌ها و گلوله‌باری‌های دسته جمعی که آخر هفتهٔ‌ گذشته در شهرهای مختلف ایالات متحده رخ داد، سبب کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتید پرس، تنها در شهر شیکاگو، پر جمعیت ترین شهر ایالت ایلینوی، دست کم ۶۰ نفر کشته و زخمی شدند.

چهار نفر در یک شهر کوچک ایالت ایدهو به ضرب مرمی کشته شدند؛ یک نظامی در ایالت پنسلوانیا کشته شد. در ایالت میسوری، یک نو جوان ۱۱ ساله هدف گلوله‌باری قرار گرفت در گلوله‌باری در یک مهمانی یک نفر کشته شد.

به گفته پولیس، پنج نفر ناوقت یکشنبه زمانی در جنوب شهر شیکاگو کشته شدند که مهاجمی که در موتر سوار بود، بر تجمعی از مردم گلوله‌باری کرد.

در گلوله‌باری که یکشنبه شب در شهر سانفرانسیسکو رخ داد، افراد سوار در دو موتر بر یک دیگر شلیک کردند که در اثر آن شش نفر زخمی شدند.

گلوله‌باری دسته جمعی به صورت عموم به گلوله‌باری‌هایی اطلاق می‌شود که در نتیجهٔ آن چهار نفر—بدون فرد مهاجم— و یا بیش تر از آن کشته شوند. اما شمار افرادیکه در گلوله‌باری‌‌های آخر هفته در ایالات متحده زخمی شدند،‌ به طور گسترده به مثابهٔ گلوله‌باری دسته جمعی پذیرفته شده اند.

علت و انگیزهٔ اکثر این خشونت و گلوله‌باری مشخص نیست، اما این گلوله‌باری‌ها در آستانهٔ تجلیل از "جونتینت" یا تاریخ ۱۹ جون که به عنوان روز پایان بردگی سیاهپوستان در ایالات متحده پنداشته می‌شود، به وقوع پیوستند.

خشونت با اسلحه یک امر معمول در ایالات متحده است، کشوریکه شهروندان آن بر اساس قانون اساسی حق ملکیت و حمل سلاح را دارند.

پیش از این،‌ به تاریخ ۱۳ جون در اثر گلوله‌باری در شهر دنور، مرکز ایالت کلورادوی امریکا، ۱۰ نفر زخمی شدند.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه، در پنج ماه نخست سال روان میلادی ۳۱۰ مورد گلوله‌باری در ایالات متحده صورت گرفته و در جریان سال جاری بیش از ۱۹ هزار ۹۲۰ کشته شده اند که شامل ۸۷۰۰ قتل عمد و غیر عمد،‌ ۱۱ هزار ۲۲۰ خودکشی،‌ ۲۴ قتل دسته‌ جمعی می‌شود. در این مدت ۳۱۵ گلوله‌باری دسته جمعی در سراسر ایالات متحده صورت گرفته است.

XS
SM
MD
LG