لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید بایدن بر ادامهٔ حمایت ایالات متحده از اوکراین


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدهٔ امریکا
جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدهٔ امریکا

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدهٔ امریکا، می‌گوید که واشنگتن به ادامهٔ فراهم‌آوری کمک به اوکراین مصمم است و اجازه نه خواهد داد که حمایت از کیف مختل شود.

بایدن در جلسهٔ کابینه از قانونگذاران جمهوری‌خواه خواست تا ۲۴ میلیارد دالر را که برای کمک به اوکراین پیشنهاد کرده است، تصویب کنند.

بایدن گفت:‌ "امیدوارم که دوستانم در حزب مخالف، بر تعهد خود برای حمایت از اوکراین عمل کنند. آنان گفتند که در یک رای‌گیری جداگانه از اوکراین حمایت خواهند کرد. ما به هیچ وجه نمی‌توانیم اجازه دهیم که حمایت امریکا از اوکراین مختل شود."

ریيس جمهور ایالات متحده این سخنان را در حالی ابراز کرد که کانگرس این کشور تاکنون بر تصویب یک بستهٔ کمکی جدید پيشنهاد شده از سوی قصرسفید برای اوکراین، به توافق نرسیده است.

کانگرس به روز شنبه بودجهٔ موقت را بخاطر ادامهٔ فعالیت ادارات دولتی تصویب کرد. اما پول پیشنهاد شده برای اوکراین شامل این بودجه نبود.

علاوه بر چانه‌زنی ها در کانگرس، اظهارات رییس جمهور تازه منتخب سلواکیا که عضو پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) است، نیز نگرانی ها در مورد ادامهٔ حمایت غرب از اوکراین را برانگیخته است.

رهبر این کشور در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش گفته بود که حتی یک مرمی هم به اوکراین فراهم نخواهد کرد. اما قصرسفید می‌گوید که حکومت ایالات متحده مصمم است.

کرین ژان پییر، سخنگوی قصر سفید گفت:‌ "به دلیل چگونگی رهبری این رییس جمهور [جو بایدن]، ناتو قویترین ایتلاف است، و ما در این مورد به صحبت با شرکا و متحدین خود ادامه خواهیم داد. اما طوری که قبلاً گفته‌ام، این تلاش ما به دلیل کاری که قانونگذاران جمهوری‌خواه انجام می دهند، نتیجه نخواهد داد. "

کترین کولونا، وزیر خارجۀ فرانسه گفت که روسیه نباید به این فکر باشد که اتحادیۀ اروپا خسته خواهد شد، "حمایت ما برای اوکراین قطعی و پایدار است تا این کشور پیروز شود".

او اضافه کرد که "ما برای مدت طولانی از اوکراین حمایت خواهیم کرد".

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین که روز دوشنبه میزبان وزیران خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا بود، یکپارچگی برای حمایت از کشورش را حیاتی خواند.

او گفت:‌ "پیروزی ما به همکاری ما بستگی دارد. هر چه گام‌های اصولی و قویتر باهم برداریم، این جنگ زودتر به پایان می‌رسد."

در عین حال، کرملین با اشاره به این وضعیت، می‌گوید که شاهد خستگی در میان حامیان غربی اوکراین می باشد. اما قصرسفید و اتحادیهٔ اروپا این طرز تفکر را رد کرده اند.

کرین ژان پییر، سخنگوی قصر سفید گفت:‌ "اگر پوتین فکر می‌کند که از ما پیشی می‌گیرد، اشتباه می‌کند. ما به زودی بستهٔ کمکی دیگر به اوکراین را فراهم خواهیم کرد تا ادامهٔ حمایت خود از مردم شجاع اوکراین را نشان دهیم."

متخصصین نظامی می‌گویند که عملیات ضد تهاجم روسیه، نسبت به آن چیزی که انتظار می‌رفت، بطی می‌باشد.

مارک کنسیین، تحلیلگر در مرکز مطالعات استراتیژیک و بین المللی گفت:‌ "نتایج این عملیات ناامید کننده است و مردم این سوال را می‌پرسند که این عملیات چگونه پایان خواهد یافت. برنامهٔ اوکراین برای پیروزی چیست؟ فکر می کنم ریيس جمهور زیلینسکی باید طی چند ماه آینده این موضوع را واضح کند تا حامیان خود را دور خود جمع کند."

گروه

XS
SM
MD
LG