لینک های دسترسی

Breaking News

اعطای جایزه صلح نوبل به دو مدافع زنان قربانی خشونت جنسی


دو فعال حقوق بشر به پاس حمایت شان از زنان قربانی خشونت جنسی امروز جایزه صلح نوبل را دریافت می کنند.

نادیه مراد، فعال یزیدی و داکتر دنس مکویج، تبعه کانگو امروز این جوایز معتبر را در حالی دریافت می کنند که آن دو خواستار مبارزه جهانی با پدیده به کارگیری تجاوز جنسی منحیث سلاح جنگ شده اند.

نادیه مراد که خود قربانی خشونت جنسی جنگجویان گروه دولت اسلامی بود پس از رهایی از قید آنان مدافع خستگی ناپذیر حقوق یزیدی ها شد.

نادیه مراد امیدوار است این جایزه آگاهی از خشونت های جنسی را بیشتر سازد و نادیده گرفتن آن را برای جهان مشکل بسازد.

نادیه مراد گفت "من جایزه صلح نوبل را از مشکلات و سختی های که تمام مردمانی که با آن رو برو بوده اند به دست آوردم و از کار های مشکلی که انجام داده ایم بدست آوردم."

نادیه مراد که این جایزه را به قربانیان تجاوز جنسی در سراسر جهان وقف کرده است می گوید امیدوار است جایزه نوبل آگاهی از خشونت های جنسی را بیشتر سازد و نادیده گرفتن آن را برای جهان مشکل بسازد.

نادیه مراد گفت "یک جایزه نمی تواند تمام خشونت ها علیه زنان حامله، اطفال و در مجموع زنان را از بین ببرد و برایشان عدالت را فراهم سازد. اما هدف ما این است این جایزه درب ها را باز کرده تا ما بتوانیم به حکومت ها برسیم و که به عدالت کشانده شوند."

داکتر مکویج مسمی به «داکتر معجزه» بخاطر فعالیت هایش جهت کمک به قربانیان خشونت جنسی و نادیه مراد که تجارب تلخ خود را به دفاع جدی از مردم خود مبدل ساخته جوایز صلح نوبل را طی مراسمی در اسلو بدست می آورند.

داکتر مکویچ گفت "امیدوارم که حضور فعلی ما در اینجا بالاتر از همه است تا به این جایزه به عنوان پیروزی نگریسته نشود بلکه آغاز مبارزه علیه این نوع اعمال شوم و شیطانی و خشونت هایی باشد که علیه زنان صورت گرفت."

داکتر دنس مکویج با آگاهی از وضعیت زنانی که مورد تجاوز های جنسی قرار گرفتند و اکثریت شان حامله شدند تلاش به خرچ داد و تا حد توان برای آنها کمک کرد.

کمیته نارویجی نوبل در ماه اکتوبر گفت که این جایزه بخاطر تلاش های آنها برای ختم استفاده خشونت های جنسی منحیث سلاح جنگی به آنها تفویض می گردد.

XS
SM
MD
LG