لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر مالیهٔ امریکا برای تعمیق روابط و رسیدگی به مشکلات اقتصادی جهان به هند سفر کرد


جنیت یلن، وزیر مالیهٔ ایالات متحده هنگام سخنرانی در نشست جی۲۰ در هند، ۱۶ جولای ۲۰۲۳
جنیت یلن، وزیر مالیهٔ ایالات متحده هنگام سخنرانی در نشست جی۲۰ در هند، ۱۶ جولای ۲۰۲۳

جنیت یلن، وزیر مالیهٔ ایالات متحده، در نه ماه گذشته برای سومین بار به هند سفر کرد تا با وزیران مالیهٔ ۲۰ کشور بزرگ صنعتی جهان (جی۲۰) در مورد آزمون‌های اقتصادی جهان و تهدیدات مالی که متوجه کشورهای کم درآمد است، صحبت کند.

تجدید ساختار قرضه‌ها برای کشورهای رو به انکشاف معروض به مشکلات اقتصادی، عصری‌سازی بانک‌های انکشاف جهانی به گونه‌ای که بیشتر بر مسایل اقلیمی تمرکز داشته باشد و تعمیق بیشتر روابط رو به رشد ایالات متحده – هند از اهداف عمدهٔ سفر یلن به دهلی جدید خوانده شده است.

سفرهای پیهم وزیر مالیهٔ ایالات متحده به هند در چند ماه گذشته،‌ اهمیت روابط واشنگتن و دهلی جدید را در عصری که هر دو کشور درگیر تنش با چین اند، برجسته می‌سازد.

روابط دیرینهٔ هند با روسیه از مسایل درخور عطف در روابط واشنگتن-دهلی جدید است. هرچند هند در تلاش‌های غرب برای توبیخ روسیه به خاطر تهاجم نظامی بر اوکراین نپیوسته است، ایالات متحده به هند به عنوان شریک حیاتی و وزنهٔ تعادل استراتیژیک در برابر چین می‌نگرد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، در ماه جون از مودی در قصر سفید با تشریفات خاص پذیرایی کرد و هر دو رهبر گفتند که روابط ایالات متحده – هند بیش از هر وقت دیگر محکم‌تر شده است.

ریموند ویکری، کارشناس روابط ایالات متحده- هند با اشاره به سفر چند روز پیش یلن به چین می‌گوید که مقام‌های هندی در صدد پی بردن به جزییات اند که در ملاقات‌های یلن با مقام‌های چینی چه چیزی رخ داده و آیا این انکشافات با دیدگاه هند در مورد روابط اقتصادی با چین مطابقت دارد یا نه.

ویکری گفت: "آنان [مقام‌های هندی] می‌خواهند بدانند که آیا ایالات متحده در مورد انتقال برخی از فعالیت‌های اقتصادی خود از چین به هند، جدی است یا نه."

یک مقام ارشد وزارت مالیهٔ ایالات متحده که نخواست نامش گرفته شود، به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که انتظار می‌رود یلن در مورد تعامل قرضه با گانا و سریلانکا با مقام‌های هندی صحبت کرده و این موضوع را نهایی کند.

سریلانکا و گانا سال گذشته قادر به بازپرداخت قرضه‌های بین‌المللی خود نشدند. به همین ترتیب بیشتر از نصف کشورهای دارای درآمد کم با بحران قروض روبرو اند که توانمندی آنان را برای رشد صدمه می‌رساند.

ماه گذشته، زامبیا و قرضه دهندگان آن به شمول چین، در حاشیهٔ نشست مالی جهانی در فرانسه، به تجدید ساختار بازپرداخت قروض ۶.۳ میلیارد دالری آن کشور توافق کردند.

یلن در ادامهٔ این سفر به هانوی، پایتخت ویتنام،‌ نیز توقفی خواهد داشت تا به مشکلات مرتبط به زنجیرهٔ تدارکات جهانی، ترویج انرژی پاک و سایر مسایل اقتصادی بپردازد.

XS
SM
MD
LG