رهبران اروپا خواستار محدودیت نظارتی امریکا شدند

گزارشات جاسوسی ادارۀ امنیت ملی ایالات متحده بر متحدین این کشور، و حتی استراق سمع مکلمات تلیفون مبایل انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، متحدین کلیدی امریکا را متزلزل و ناراحت ساخته است. چندین رهبر اروپایی خواهان گام های محدود کنندۀ نظارتی ایالات متحده شده اند.

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان می گوید که باید دوباره اعتماد سازی شود در حالیکه اعضای شورای اروپا امروز نگرانی های خود را ابراز کردند.خانم مرکل می افزاید که بعضی مقامات آلمانی می خواهند مذاکرات تجارتی را با واشنگتن به تعویق بیاندازند.

دیلما روسیف، رئیس جمهور برازیل، برنامۀ بازدید خود را از واشنگتن لغو کرده و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عملکرد ایالات متحده را محکوم کرد.
کیت الکساندر، رئیس ادارۀ امنیت ملی ایالات متحده به همین تازگی ها گفت که باوجود مخالفت عامه، بسیاری متحدین امریکا به وی گفته اند که از جمع آوری معلومات استخباراتی استقبال می کنند.

برعلاوه، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا، روز جمعه پذیرفت که این موضوع -روابط ایالات متحده را با متحدینش پیچیده ساخته است و این موضوع آزمون های عمدۀ را در روابط ایالات متحده با بعضی از شرکا ایجاد کرده و البته که اذهان عامه را مغشوش ساخته است.
مجلۀ خبری دیر اشپیگل که پژوهش آن باعث واکنش دولت شد، گزارش داده است که سندی از یک پایگاه ادارۀ امنیت ملی امریکا ظاهرا نشان میدهد که تیلفون همراه خانم مرکل از سال 2002 بدینسو مورد هدف استراق سمع قرار داشته است.

Your browser doesn’t support HTML5

رهبران اروپا نگران برنامه نظارتی ایالات متحده هستند



درعین حال معترضان مخالف گزارش ها مبنی بر استراق سمع مکالمات مردم از سوی ادارۀ امنیت ملی امریکا ، درحالیکه تصاویر سنودن قراردادی سابق اداره امنیت ملی را که افشاگری کرده بود حمل میکردند، در مقابل قصر کانگرس ایالات متحده بسیج و از کانگرس تقاضا ی بررسی برنامه های نظارتی یا جاسوسی ادارۀ امنیت ملی را نمودند.
حکومت ایالات متحده ادعا می کند که آن ها نوع اطلاعاتی جمع آوری میکنند که توسط همه کشورها صورت میگیرد و برای حفاظت از ایالات متحده و متحدان در برابر تهدید های امنیتی لازم است.