دومین سالروز تهاجم روسیه بر اوکراین

ولادمیر زیلنسکی،‌ رییس جمهور اوکراین، با شماری از مقامات غربی، از جمله جستن ترودو، صدراعظم کانادا، اورسلا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا در دومین سالگرد تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، در" دیوار یادبود از مدافعان از اوکراین" در شهر کیف، پایتخت اوکراین، اکیل گل گذاشتند و از ایثار و فداکاری قربانیان تهاجم روسیه قدردانی کردند.
 

سازمان بین المللی مهاجرت گفته است که ۶.۵ میلیون اوکراینی را در داخل کشور و در ۱۱ کشور اروپای شرقی حمایت کرده است.

هیات دیدبان حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوکراین در آخرین گزارش خود تایید کرد که از آغاز تهاجم روسیه بر اوکراین تا اکنون ۱۰ هزار ۵۸۲ غیرنظامی کشته و ۱۹ هزار ۸۷۵ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از ۱۴ میلیون اوکراینی در طول دو سال جنگ خانه‌های خود را ترک کرده و نزدیک به ۶.۵ میلیون شهروند اوکراین در خارج از کشور به عنوان پناهنده زندگی می‌کنند.

برج ایفل در شهر پاریس، پایتخت فرانسه، با رنگ پرچم اوکراین نورافشان شد.

شماری از شهروندان آلمان روز شنبه که مصادف به دومین سالگرد تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین است، با افروختن شمع در مقابل ساختمان پارلمان آلمان واقع در شهر برلین، پایتخت آن کشور، از قربانیان اوکراینی یادبود کردند

باشندگان شهر لفیف اوکراین در دومین سالروز تهاجم روسیه به اوکراین، با افروختن شمع یاد سربازان اوکراینی را گرامی داشتند که در جریان تهاجم نظامی روسیه  به خاطر دفاع از کشور شان،‌ جان باختند

چک شومر، از حزب دموکرات و رهبر اکثریت در مجلس سنا،‌ با شماری از مقام های اوکراینی در مراسم یادبود از قربانیان جنگ روسیه در اوکراین اشتراک کرد.

مت فریدریکسن، صدراعظم دنمارک، و بو تنگبرگ، شوهر خانم فریدریکسن به مناسبت دومین سالروز تهاجم روسیه بر اوکراین در مراسم یادبود از قربانیان جنگ اشتراک کردند. 

دیوار یادبود از" کشته شدگان برای اوکراین" در مرکز شهر کیف، پایتخت اوکراین